ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
19 червня 2026 року Чернігів Справа № 620/4165/26
Чернігівський окружний адміністративний суд, у складі головуючої судді Лукашової О.Б., розглянувши в порядку письмового провадження клопотання представника відповідача про закриття провадження в частині позовних вимог у справі за позовом ОСОБА_1 до Чернігівської митниці, Головного управління ДПС у Чернігівській області визнання протиправним, скасування податкових повідомлень-рішень та податкової вимоги,
У С Т А Н О В И В:
ОСОБА_1 звернувся до Чернігівського окружного адміністративного суду з позовом до Чернігівської митниці, Головного управління ДПС у Чернігівській області, в якому просить:
Визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення рішення Чернігівської митниці № UA102000202519 від 16.07.2025 та№ UA102000202520 від 16.07.2025.
Визнати протиправною та скасувати податкову вимогу Головного управління ДПС у Чернігівській області форми «Ф» № 0[телефон приховано]-2501 від 12.01.2026 р. та зобов`язати Головне управління ДПС у Чернігівській області вилучити з інтегрованих карток ІС «Податковий борг» інформацію щодо заборгованості ОСОБА_1 , внесену на підставі податкової вимоги форми «Ф» № 0[телефон приховано]-2501 від 12.01.2026 р.
Ухвалою Чернігівського окружного адміністративного суду від 20.04.2026 позовну заяву залишено без руху та надано позивачу строк для усунення недоліків шляхом подання до суду заяви про поновлення строку звернення до адміністративного суду.
Ухвалою Чернігівського окружного адміністративного суду від 04.05.2026 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін та проведення судового засідання за наявними у справі матеріалами.
Від Головного управління ДПС у Чернігівській області до суду надійшло клопотання про закриття адміністративної справи в частині оскарження податкової вимоги від 12.01.2026 року № 0[телефон приховано]-2501, у зв`язку з тим, що вона вважається відкликаною.
Позивач заперечує проти задоволення клопотання.
Розглянувши вказане клопотання по суті, суд зазначає таке.
Враховуючи зміст заявленого позову та з огляду на предмет спору у цій справі, суд враховує, що за правилами підпункту 60.1.2 пункту 60.1 статті 60 ПК України податкове повідомлення-рішення або податкова вимога вважаються відкликаними, якщо контролюючий орган скасовує раніше прийняте податкове повідомлення-рішення про нарахування суми грошового зобов`язання або податкову вимогу.
Відповідно до п.60.1 ст.60 Податкового кодексу України повідомлення рішення або податкова вимога вважаються відкликаними, якщо (п. п. 60.1.1 60.1.5 п. 60.1 ст. 60 ПК України): сума податкового боргу самостійно погашається платником податків або органом стягнення (п. п. 60.1.1); контролюючий орган скасовує раніше прийняте податкове повідомлення рішення про нарахування суми грошового зобов`язання або податкову вимогу (п. п. 60.1.2); контролюючий орган зменшує нараховану суму грошового зобов`язання раніше прийнятого податкового повідомлення-рішення або суму податкового боргу, визначену в податковій вимозі (п. п. 60.1.3); рішенням суду, що набрало законної сили, скасовується повідомлення-рішення контролюючого органу або сума податкового боргу, визначена в податковій вимозі (п. п. 60.1.4); рішенням суду, що набрало законної сили, зменшується сума грошового зобов`язання, визначена у податковому повідомленні рішенні контролюючого органу, або сума податкового боргу, визначена в податковій вимозі (п. п. 60.1.5).
Згідно з п. 60.4 ст.60 ПК України у випадках, визначених підпунктами 60.1.3 і 60.1.5 пункту 60.1 цієї статті, податкове повідомлення-рішення або податкова вимога вважаються відкликаними з дня надходження до платника податків податкового повідомлення-рішення або податкової вимоги, які містять зменшену суму грошового зобов`язання або податкового боргу.
Пункт 60.3 статті 60 ПК України встановлює, що у випадках, визначених підпунктом 60.1.2 пункту 60.1 цієї статті, податкове повідомлення-рішення або податкова вимога вважаються відкликаними з дня прийняття контролюючим органом рішення про скасування такого податкового повідомлення-рішення або податкової вимоги.
Разом з тим, відкликання оспорюваного індивідуального акта, в даному випадку податкової вимоги, потребує підтвердження відповідним рішенням контролюючого органу про скасування такої вимоги.
На підтвердження відкликання податкової вимоги відповідачем не надано жодного підтвердження.
З урахуванням наведеного клопотання про закриття провадження задоволенню не підлягає.
Керуючись статтями 238, 248, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
У Х В А Л И В:
У задоволенні клопотання Головного управління ДПС у Чернігівській області про закриття провадження в частині позовних вимог відмовити.
Копію даної ухвали направити учасникам справи.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею та оскарженню не підлягає.
Суддя Олена ЛУКАШОВА