Судові рішення

Постанова № 138934280 у справі № 380/25943/24 від 10.08.2026

Постанова від 10.08.2026 в адміністративній справі № 380/25943/24 (категорія «Зупинення, відмова в реєстрації податкових накладних»). Суд: Восьмий апеляційний адміністративний суд, суддя Гуляк Василь Васильович.

Справа№ 380/25943/24
СудВосьмий апеляційний адміністративний суд
СуддяГуляк Василь Васильович
Форма рішенняПостанова
Форма судочинстваАдміністративне
КатегоріяЗупинення, відмова в реєстрації податкових накладних
Дата ухвалення10.08.2026
Надійшло до реєстру13.08.2026
Оригіналreyestr.court.gov.ua/Review/138934280

Сторони-компанії

Лист, коли відкриється Pro

Моніторинг, сповіщення і вивантаження на всіх сайтах мережі Initask. Залиште пошту, і ми напишемо в день запуску.

Текст рішення

ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

10 серпня 2026 року м. Львів Справа № 380/25943/24 пров. № А/857/20863/25

Восьмий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

головуючого судді: Гуляка В.В.

суддів: Ільчишин Н.В., Носа С.П.

розглянувши у письмовому провадженні апеляційну скаргу Державної податкової служби України,

на рішення Львівського окружного адміністративного суду від 23 квітня 2025 року (суддя - Грень Н.М., час ухвалення - не зазначено, місце ухвалення - м. Львів, дата складення повного тексту рішення - не зазначено),

в адміністративній справі №380/25943/24 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Сан Марко Сіті» до Головного управління ДПС у Львівській області, Державної податкової служби України,

про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії,

встановив:

У грудні 2024 року позивач Товариство з обмеженою відповідальністю «Сан Марко Сіті» (далі - ТОВ «Сан Марко Сіті») звернувся в суд із адміністративним позовом до відповідачів Головного управління ДПС у Львівській області (далі - ГУ ДПС у Львівській області, відповідач-1) та Державної податкової служби України (далі - ДПС України, відповідач-2), в якому просив: 1) визнати протиправним та скасувати Рішення комісії регіонального рівня ГУ ДПСУ у Львівській області № 11521199/43368078 від 30.07.2024 про відмову в реєстрації податкової накладної № 1 від 01.03.2024 на суму 2 100 000,00 грн в т.ч. ПДВ 350 000,00 грн в Єдиному реєстрі податкових накладних; 2) визнати протиправним та скасувати Рішення комісії регіонального рівня ГУ ДПСУ у Львівській області № 11521203/43368078 від 30.07.2024 про відмову в реєстрації податкової накладної № 1 від 13.02.2024 на суму 400 000,00 грн в т.ч. ПДВ 66 666,67 грн в Єдиному реєстрі податкових накладних; 3) визнати протиправним та скасувати Рішення комісії регіонального рівня ГУ ДПСУ у Львівській області № 11521198/43368078 від 30.07.2024 про відмову в реєстрації податкової накладної № 1 від 25.04.2024 на суму 718 000,00 грн в т.ч. ПДВ 119 666,67 грн в Єдиному реєстрі податкових накладних; 4) визнати протиправним та скасувати Рішення комісії регіонального рівня ГУ ДПСУ у Львівській області № 11521196/43368078 від 30.07.2024 про відмову в реєстрації податкової накладної № 2 від 06.05.2024 на суму 170 000,00 грн в т.ч. ПДВ 28 333,33 грн в Єдиному реєстрі податкових накладних; 5) визнати протиправним та скасувати Рішення комісії регіонального рівня ГУ ДПСУ у Львівській області № 11521204/43368078 від 30.07.2024 про відмову в реєстрації податкової накладної № 2 від 14.02.2024 на суму 310 000,00 грн в т.ч. ПДВ 51 666,67 грн в Єдиному реєстрі податкових накладних; 6) визнати протиправним та скасувати Рішення комісії регіонального рівня ГУ ДПСУ у Львівській області № 11521205/43368078 від 30.07.2024 про відмову в реєстрації податкової накладної № 3 від 15.02.2024 на суму 800 000,00 грн в т.ч. ПДВ 133 333,33 грн в Єдиному реєстрі податкових накладних; 7) визнати протиправним та скасувати Рішення комісії регіонального рівня ГУ ДПСУ у Львівській області № 11521 197/43368078 від 30.07.2024 про відмову в реєстрації податкової накладної № 4 від 10.05.2024 на суму 500 000,00 грн в т.ч. ПДВ 83 333,33 грн в Єдиному реєстрі податкових накладних; 8) визнати протиправним та скасувати Рішення комісії регіонального рівня ГУ ДПСУ у Львівській області № 11521194/43368078 від 30.07.2024 про відмову в реєстрації податкової накладної № 6 від 12.01.2024 на суму 180 000,00 грн в т.ч. ПДВ 30 000,00 грн в Єдиному реєстрі податкових накладних; 9) визнати протиправним та скасувати Рішення комісії регіонального рівня ГУ ДПСУ у Львівській області № 11521195/43368078 від 30.07.2024 про відмову в реєстрації податкової накладної № 7 від 15.01.2024 на суму 30 000,00 грн в т.ч. ПДВ 5 000,00 грн в Єдиному реєстрі податкових накладних; 10) визнати протиправним та скасувати Рішення комісії регіонального рівня ГУ ДПСУ у Львівській області № 11521201/43368078 від 30.07.2024 про відмову в реєстрації податкової накладної № 8 від 16.01.2024 на суму 400 000,00 грн в т.ч. ПДВ 66 666,67 грн в Єдиному реєстрі податкових накладних; 11) визнати протиправним та скасувати Рішення комісії регіонального рівня ГУ ДПСУ у Львівській області № 11521200/43368078 від 30.07.2024 про відмову в реєстрації податкової накладної № 9 від 18.01.2024 на суму 755 000,00 грн в т.ч. ПДВ 125 833,33 грн в Єдиному реєстрі податкових накладних; 12) визнати протиправним та скасувати Рішення комісії регіонального рівня ГУ ДПСУ у Львівській області № 11521202/43368078 від 30.07.2024 про відмову в реєстрації податкової накладної № 10 від 19.01.2024 на суму 560 000,00 грн в т.ч. ПДВ 93 333.33 грн в Єдиному реєстрі податкових накладних; 13) зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, податкову накладну, складену Товариством з обмеженою відповідальністю «Сан Марко Сіті» № 1 від 01.03.2024; 14) зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, податкову накладну, складену позивачем № 1 від 13.02.2024; 15) зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, податкову накладну, складену позивачем № 1 від 25.04.2024; 16) зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, податкову накладну, складену позивачем № 2 від 06.05.2024; 17) зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, податкову накладну, складену позивачем № 2 від 14.02.2024; 18) зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, податкову накладну, складену позивачем № 3 від 15.02.2024; 19) зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, податкову накладну, складену позивачем № 4 від 10.05.2024; 20) зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, податкову накладну, складену позивачем № 6 від 12.01.2024; 21) зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, податкову накладну, складену позивачем № 7 від 15.01.2024; 22) зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, податкову накладну, складену позивачем № 8 від 16.01.2024; 23) зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, податкову накладну, складену позивачем № 9 від 18.01.2024; 24) зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, податкову накладну, складену позивачем № 10 від 19.01.2024.

Відповідач-1 позовних вимог не визнав, в суді першої інстанції подав відзив на позовну заяву. Просив у задоволенні позовної заяви відмовити в повному обсязі.

Рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 23 квітня 2025 року позов задоволено повністю. Визнано протиправним та скасовано Рішення комісії регіонального рівня ГУ ДПСУ у Львівській області № 11521199/43368078 від 30.07.2024 про відмову в реєстрації податкової накладної № 1 від 01.03.2024 на суму 2 100 000,00 грн в т.ч. ПДВ 350 000,00 грн в Єдиному реєстрі податкових накладних. Визнано протиправним та скасовано Рішення комісії регіонального рівня 1 У ДПСУ у Львівській області № 11521203/43368078 від 30.07.2024 про відмову в реєстрації податкової накладної № 1 від 13.02.2024 на суму 400 000,00 грн в т.ч. ПДВ 66 666,67 грн в Єдиному реєстрі податкових накладних. Визнано протиправним та скасовано Рішення комісії регіонального рівня ГУ ДПСУ у Львівській області № 11521198/43368078 від 30.07.2024 про відмову в реєстрації податкової накладної № 1 від 25.04.2024 на суму 718 000,00 грн в т.ч. ПДВ 119 666,67 грн в Єдиному реєстрі податкових накладних. Визнано протиправним та скасовано Рішення комісії регіонального рівня ГУ ДПСУ у Львівській області № 11521196/43368078 від 30.07.2024 про відмову в реєстрації податкової накладної № 2 від 06.05.2024 на суму 170 000,00 грн в т.ч. ПДВ 28 333,33 грн в Єдиному реєстрі податкових накладних. Визнано протиправним та скасовано Рішення комісії регіонального рівня ГУ ДПСУ у Львівській області № 11521204/43368078 від 30.07.2024 про відмову в реєстрації податкової накладної № 2 від 14.02.2024 на суму 310 000,00 грн в т.ч. ПДВ 51 666,67 грн в Єдиному реєстрі податкових накладних. Визнано протиправним та скасовано Рішення комісії регіонального рівня ГУ ДПСУ у Львівській області № 11521205/43368078 від 30.07.2024 про відмову в реєстрації податкової накладної № 3 від 15.02.2024 на суму 800 000,00 грн в т.ч. ПДВ 133 333,33 грн в Єдиному реєстрі податкових накладних. Визнано протиправним та скасовано Рішення комісії регіонального рівня ГУ ДПСУ у Львівській області № 11521 197/43368078 від 30.07.2024 про відмову в реєстрації податкової накладної № 4 від 10.05.2024 на суму 500 000,00 грн в т.ч. ПДВ 83 333,33 грн в Єдиному реєстрі податкових накладних. Визнано протиправним та скасовано Рішення комісії регіонального рівня ГУ ДПСУ у Львівській області № 11521194/43368078 від 30.07.2024 про відмову в реєстрації податкової накладної № 6 від 12.01.2024 на суму 180 000,00 грн в т.ч. ПДВ 30 000,00 грн в Єдиному реєстрі податкових накладних. Визнано протиправним та скасовано Рішення комісії регіонального рівня ГУ ДПСУ у Львівській області № 11521195/43368078 від 30.07.2024 про відмову в реєстрації податкової накладної № 7 від 15.01.2024 на суму 30 000,00 грн в т.ч. ПДВ 5 000,00 грн в Єдиному реєстрі податкових накладних. Визнано протиправним та скасовано Рішення комісії регіонального рівня ГУ ДПСУ у Львівській області № 11521201/43368078 від 30.07.2024 про відмову в реєстрації податкової накладної № 8 від 16.01.2024 на суму 400 000,00 грн в т.ч. ПДВ 66 666,67 грн в Єдиному реєстрі податкових накладних. Визнано протиправним та скасовано Рішення комісії регіонального рівня ГУ ДПСУ у Львівській області № 11521200/43368078 від 30.07.2024 про відмову в реєстрації податкової накладної № 9 від 18.01.2024 на суму 755 000,00 грн в т.ч. ПДВ 125 833,33 грн в Єдиному реєстрі податкових накладних. Визнано протиправним та скасовано Рішення комісії регіонального рівня ГУ ДПСУ у Львівській області № 11521202/43368078 від 30.07.2024 про відмову в реєстрації податкової накладної № 10 від 19.01.2024 на суму 560 000,00 грн в т.ч. ПДВ 93 333.33 грн в Єдиному реєстрі податкових накладних. Зобов`язано Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, податкову накладну, складену Товариством з обмеженою відповідальністю "Сан Марко Сіті" № 1 від 01.03.2024. Зобов`язано Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, податкову накладну, складену Товариством з обмеженою відповідальністю "Сан Марко Сіті" № 1 від 13.02.2024. Зобов`язано Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, податкову накладну, складену Товариством з обмеженою відповідальністю "Сан Марко Сіті" № 1 від 25.04.2024. Зобов`язано Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, податкову накладну, складену Товариством з обмеженою відповідальністю "Сан Марко Сіті" № 2 від 06.05.2024. Зобов`язано Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, податкову накладну, складену Товариством з обмеженою відповідальністю "Сан Марко Сіті" № 2 від 14.02.2024. Зобов`язано Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, податкову накладну, складену Товариством з обмеженою відповідальністю "Сан Марко Сіті" № 3 від 15.02.2024. Зобов`язано Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, податкову накладну, складену Товариством з обмеженою відповідальністю "Сан Марко Сіті" № 4 від 10.05.2024. Зобов`язано Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, податкову накладну, складену Товариством з обмеженою відповідальністю "Сан Марко Сіті" № 6 від 12.01.2024. Зобов`язано Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, податкову накладну, складену Товариством з обмеженою відповідальністю "Сан Марко Сіті" № 7 від 15.01.2024. Зобов`язано Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, податкову накладну, складену Товариством з обмеженою відповідальністю "Сан Марко Сіті" № 8 від 16.01.2024. Зобов`язано Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, податкову накладну, складену Товариством з обмеженою відповідальністю "Сан Марко Сіті" № 9 від 18.01.2024. Зобов`язано Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, податкову накладну, складену Товариством з обмеженою відповідальністю "Сан Марко Сіті" № 10 від 19.01.2024. Стягнуто за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Львівській області (ЄДРПОУ 43968090) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Сан Марко Сіті" (ЄДРПОУ 43368078) судовий збір у сумі 18 168 (вісімнадцять тисяч сто шістдесят вісім) гривень. Стягнуто за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України (ЄДРПОУ 43005393) на користь на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Сан Марко Сіті" (ЄДРПОУ 43368078) судовий збір у сумі 18 168 (вісімнадцять тисяч сто шістдесят вісім) гривень.

З цим рішенням суду першої інстанції не погодився відповідач-2 та оскаржив його в апеляційному порядку. Вважає апелянт, що судом першої інстанції ухвалено рішення з порушенням норм матеріального та процесуального законодавства та не було враховано всіх обставин справи, а тому підлягає скасуванню з підстав, наведених в апеляційній скарзі.

В обґрунтування апеляційних вимог апелянт покликається на те, що судом першої інстанції не враховано, що право платника податку на реєстрацію податкової накладної у випадку її зупинення реалізується шляхом подання контролюючому органу документів пояснення та копій документів, що підтверджують відомості зазначені у поясненні. Обов`язок довести реальність господарської операції покладається на платника податку шляхом подання належних та допустимих документів. Первинні документи подані платником податків мають відповідати Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність». Не надіслання додаткового повідомлення на вимогу контролюючого органу призводить до негативної дискреції. В зв`язку із зазначеним при винесенні рішення судом невірно встановлені обставини справи та не надано належної оцінки Повідомленню про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію якої зупинено. ГУ ДПС у Львівській області було скеровано повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної. Позивач таку інформацію та документи не надав. Таким чином, на момент винесення оскаржуваних рішень про відмову в реєстрації податкових накладних в ЄРПН, позивач не виконав вимоги Податкового кодексу України та Порядку №520 щодо підтвердження правомірності формування та подання податкових накладних, і саме з цих підстав контролюючий орган відмовив в реєстрації податкових накладних. Враховуючи вищенаведене, у Головного управління ДПС у Львівській області були законні підстави для прийняття рішення про відмову у реєстрації спірних податкових накладних, а тому такі є правомірними.

За результатами апеляційного розгляду апелянт (відповідач-2) просить оскаржене рішення суду скасувати та постановити нове судове рішення, яким в задоволені позовних вимог відмовити повністю.

Позивач подав відзив на апеляційну скаргу, просить апеляційну скаргу залишити без задоволення у зв`язку з її необґрунтованістю, а рішення суду - без змін.

Суд апеляційної інстанції, заслухавши доповідь судді-доповідача, дослідивши матеріали справи та докази по справі, обговоривши доводи, межі та вимоги апеляційної скарги, перевіривши законність та обґрунтованість рішення суду першої інстанції, вважає, що апеляційну скаргу необхідно задоволити.

Судом встановлено наступні фактичні обставини справи.

Позивач Товариство з обмеженою відповідальністю «Сан Марко Сіті», код за ЄДРПОУ 43368078 перебуває на обліку Головного управління ДПС у Львівській області з 01.09.2021.

Основним видом діяльності ТОВ «Сан Марко Сіті» відповідно до даних ЄДР є: Будівництво житлових і нежитлових будівель (КВЕД 41.20).

Відповідно до приписів пункту 201.10. ст.201 Податкового кодексу України Товариство з обмеженою відповідальністю «Сан Марко Сіті» складено податкові накладні:

№ 1 від 01.03.2024 на суму 2 100 000,00 грн. в т.ч. ПДВ 350 000,00 грн, покупець - АТ «Закритий недиверсифікований венчурний корпоративний інвестиційний фонд «Бізнес Сіті» (код за ЄДРПОУ 43600104) з номенклатурою: Майнові права згідно договору купівлі продажу від 17.11.2023 №3; код послуги згідно ДКПП 68.10 «Купівля та продаж власного нерухомого майна»;

№ 1 від 13.02.2024 на суму 400 000,00 грн в т.ч. ПДВ 66 666,67 грн, покупець - АТ «Закритий недиверсифікований венчурний корпоративний інвестиційний фонд «Бізнес Сіті» (код за ЄДРПОУ 43600104) з номенклатурою: Майнові права згідно договору купівлі продажу від 17.11.2023 №3; код послуги згідно ДКПП 68.10 «Купівля та продаж власного нерухомого майна»;

№ 1 від 25.04.2024 на суму 718 000,00 грн в т.ч. ПДВ 119 666,67 грн, покупець - АТ «Закритий недиверсифікований венчурний корпоративний інвестиційний фонд «Бізнес Сіті» (код за ЄДРПОУ 43600104) з номенклатурою: Майнові права згідно договору купівлі продажу від 17.11.2023 №3; код послуги згідно ДКПП 68.10 «Купівля та продаж власного нерухомого майна»;

№ 2 від 06.05.2024 на суму 170 000,00 грн в т.ч. ПДВ 28 333,33 грн, покупець - АТ «Закритий недиверсифікований венчурний корпоративний інвестиційний фонд інвестиційний фонд «Бізнес Сіті» (код за ЄДРПОУ 43600104) з номенклатурою: Майнові права згідно договору купівлі продажу від 17.11.2023 №3; код послуги згідно ДКПП 68.10 «Купівля та продаж власного нерухомого майна»;

№ 2 від 14.02.2024 на суму 310 000,00 грн в т.ч. ПДВ 51 666,67 грн, покупець - АТ «Закритий недиверсифікований венчурний корпоративний інвестиційний фонд «Бізнес Сіті» (код за ЄДРПОУ 43600104) з номенклатурою: Майнові права згідно договору купівлі продажу від 17.11.2023 №3; код послуги згідно ДКПП 68.10 «Купівля та продаж власного нерухомого майна»;

№ 3 від 15.02.2024 на суму 800 000,00 грн в т.ч. ПДВ 133 333,33 грн, покупець - АТ «Закритий недиверсифікований венчурний корпоративний інвестиційний фонд «Бізнес Сіті» (код за ЄДРПОУ 43600104) з номенклатурою: Майнові права згідно договору купівлі продажу від 17.11.2023 №2; код послуги згідно ДКПП 68.10 «Купівля та продаж власного нерухомого майна»;

№ 4 від 10.05.2024 на суму 500 000,00 грн в т.ч. ПДВ 83 333,33 грн, покупець - АТ «Закритий недиверсифікований венчурний корпоративний інвестиційний фонд «Бізнес Сіті» (код за ЄДРПОУ 43600104) з номенклатурою: Майнові права згідно договору купівлі продажу від 17.11.2023 №3; код послуги згідно ДКПП 68.10 «Купівля та продаж власного нерухомого майна»;

№ 6 від 12.01.2024 на суму 180 000,00 грн в т.ч. ПДВ 30 000,00 грн, покупець - АТ «Закритий недиверсифікований венчурний корпоративний інвестиційний фонд «Бізнес Сіті» (код за ЄДРПОУ 43600104) з номенклатурою: Майнові права згідно договору купівлі продажу від 17.11.2023 №3; код послуги згідно ДКПП 68.10 «Купівля та продаж власного нерухомого майна»;

№ 7 від 15.01.2024 на суму 30 000,00 грн в т.ч. ПДВ 5 000,00 грн, покупець - АТ «Закритий недиверсифікований венчурний корпоративний інвестиційний фонд «Бізнес Сіті» (код за ЄДРПОУ 43600104) з номенклатурою: Майнові права згідно договору купівлі продажу від 17.11.2023 №3; код послуги згідно ДКПП 68.10 «Купівля та продаж власного нерухомого майна»;

№ 8 від 16.01.2024 на суму 400 000,00 грн в т.ч. ПДВ 66 666,67 грн, покупець - АТ «Закритий недиверсифікований венчурний корпоративний інвестиційний фонд «Бізнес Сіті» (код за ЄДРПОУ 43600104) з номенклатурою: Майнові права згідно договору купівлі продажу від 17.11.2023 №3; код послуги згідно ДКПП 68.10 «Купівля та продаж власного нерухомого майна»;

№ 9 від 18.01.2024 на суму 755 000,00 грн в т.ч. ПДВ 125 833,33 грн, покупець - АТ «Закритий недиверсифікований венчурний корпоративний інвестиційний фонд «Бізнес Сіті» (код за ЄДРПОУ 43600104) з номенклатурою: Майнові права згідно договору купівлі продажу від 17.11.2023 №3; код послуги згідно ДКПП 68.10 «Купівля та продаж власного нерухомого майна»;

№ 10 від 19.01.2024 на суму 560 000,00 грн в т.ч. ПДВ 93 333,33 грн, покупець - АТ «Закритий недиверсифікований венчурний корпоративний інвестиційний фонд «Бізнес Сіті» (код за ЄДРПОУ 43600104) з номенклатурою: Майнові права згідно договору купівлі продажу від 17.11.2023 №3; код послуги згідно ДКПП 68.10 «Купівля та продаж власного нерухомого майна».

Реєстрація вказаних накладних була зупинена. Причина зупинення реєстрації: «Платник податку відповідає п.8 Критеріїв ризиковості платника податків». Також, «Обсяг постачання товару/послуги 68.10 перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 «Критеріїв ризиковості здійснення операцій». Запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК (а.с. 87-98 т.1).

Позивачем було направлено в електронному вигляді до ГУ ДПС у Львівській області (а.с. 113 т.1):

1.Лист пояснення від 12.07.2024 №1207/2024, що реальності здійснення господарської операції до податкових накладних № 1 від 01.03.2024, № 1 від 13.02.2024, № 1 від 25.04.2024, № 2 від 06.05.2024, № 2 від 14.02.2024, № 3 від 15.02.2024, № 4 від 10.05.2024, № 6 від 12.01.2024, № 7 від 15.01.2024, № 8 від 16.01.2024, №9 від 18.01.2024 та №10 від 19.01.2024, реєстрація яких була зупинена.

2.Виписка з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань ТОВ «Сан Марко Сіті».

3.Оборотно-сальдова відомість по рахунку 6811 «Розрахунки за одержаними авансами в національній валюті» за період з 01.01.2024 по 31.05.2024.

4.Оборотно-сальдова відомість по рахунку 6432 «Податкові зобов`язання» за період з 01.01.2024 по 31.05.2024.

5.Договір генерального підряду з ПП «ВІР-ЗАХІДБУД» №26/10-2021 від 26.10.2021.

6.Договір купівлі продажу майнових прав №3 від 17.11.2023.

7.Дозвіл на будівництво №ІУ012211116692.

8.Експертний звіт.

9.Наказ відділу архітектури від 20.08.2021 №20/02-1.

10. Платіжна інструкція від 01.03.2024, від 13.02.2024, від 25.04.2024, від 15.02.2024, від 10.05.2024, від 12.01.2024, від 15.01.2024, від 16.01.2024, від 18.01.2024 та від 19.01.2024.

У подальшому, 18.07.2024 відповідачем-1 надіслано позивачу повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідно до яких запропоновано надати копії документів на підтвердження інформації, зазначеної у податкових накладних/розрахунку коригування, а саме: первинних документів щодо постачання/придбання товар/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних; первинних документів щодо постачання, придбання товарів/послуг; розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків (а.с. 202-225 т.1).

Повідомлено, що у разі неподання додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних протягом 5 робочих днів, що настають за днем граничного строку їх подання, визначеного абзацом шостим пункту 9 цього Порядку.

Суд встановив, що позивач на додаткові вимоги відповідача-1 від 18.07.2024 не надав додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, реєстрацію яких було зупинено.

Як наслідок, Головним управлінням ДПС у Львівській області прийнято рішення про відмову в реєстрації вищевказаних податкових накладних (а.с. 119-142, 226-237 т.1), а саме:

1. Рішення №11521199/43368078 від 30.07.2024;

2. Рішення №11521203/43368078 від 30.07.2024;

3. Рішення №11521198/43368078 від 30.07.2024;

4. Рішення №11521196/43368078 від 30.07.2024;

5. Рішення №11521204/43368078 від 30.07.2024;

6. Рішення №11521205/43368078 від 30.07.2024;

7. Рішення №11521197/43368078 від 30.07.2024;

8. Рішення №11521194/43368078 від 30.07.2024;

9. Рішення №11521195/43368078 від 30.07.2024;

10. Рішення №11521201/43368078 від 30.07.2024;

11. Рішення №11521200/43368078 від 30.07.2024;

12. Рішення №11521202/43368078 від 30.07.2024.

Позивачем було подано скарги на вказані рішення комісії Головного управління ДПС у Львівській області про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, проте за результатами їх розгляду отримано рішення, якими скарги залишено без задоволення, а рішення без змін (а.с. 143-168 т.1).

Не погоджуючись із рішеннями відповідача-1 від 30.07.2024 про відмову у реєстрації податкових накладних, позивач звернувся із цим позовом до адміністративного суду.

Надаючи правову оцінку обставинам справи у взаємозв`язку з нормами законодавства, що регулюють спірні правовідносини, в межах доводів та вимог апеляційної скарги, колегія суддів апеляційного суду виходить з наступного.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків та зборів, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Податковий кодекс України №2755-VI від 02.12.2010 року (далі - ПК України).

За правилами п.185.1 ст.185 ПК України, операції платників податку з постачання товарів та послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, є об`єктом оподаткування податком на додану вартість.

За приписами пункту 201.10 ст.201 ПК України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН) та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Відповідно до п. 187.1 ст. 187 ПК України датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: -дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; -дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку. Для документів, складених в електронній формі, датою оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку, вважається дата, зазначена у самому документі як дата його складення відповідно до Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», незалежно від дати накладення електронного підпису.

Відповідно до пп. 201.16.1. п. 201.16 ст. 201 ПК України, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; б) визначення критерію (їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

При цьому, згідно з пп. 201.16.2 п. 201.16 ст. 201 ПК України, письмові пояснення та/або копії документів, зазначені у підпункті "в" підпункту 201.16.1 цього пункту, платник податку має право подати до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податку протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного у такій податковій накладній/розрахунку коригування. Такі документи передаються контролюючим органом за основним місцем обліку платника податку не пізніше наступного робочого дня, з дня їх отримання до комісії центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.

Письмові пояснення та/або копії документів, подані платником податків до контролюючого органу відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту, розглядаються комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику (пп. 201.16.3 п. 201.16 ст. 201 ПК України).

Зазначена комісія приймає рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підстави для прийняття комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації встановлюються Кабінетом Міністрів України.

На виконання цієї норми Кабінетом Міністрів України прийнято постанову від 11 грудня 2019 року №1165 (набрання чинності 01.02.2020), якою затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (надалі - Порядок №1165).

Згідно з приписами пункту 4 Порядку №1165, у разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі.

Пунктом 5 Порядку №1165 передбачено, що платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку, показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку. Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій.

Відповідно до вимог пункту 6 Порядку №1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється. Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня. У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється (пункт 7 Порядку №1165).

Відповідно до пункту 10 Порядку №1165, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації (пункт 11 Порядку №1165).

Водночас, механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України, визначено наказом Міністерства фінансів України від 12 грудня 2019 року №520, яким затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (надалі - Порядок №520).

Пунктом 2 Порядку №520 визначено, що прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС.

Відповідно до пунктів 3, 4 Порядку №520, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі. Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.

Разом із тим, пунктом 5 Порядку №520 визначено перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, серед яких: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

При цьому, письмові пояснення та копії документів, зазначені у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній/розрахунку коригування.

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України "Про електронні документи та електронний документообіг", "Про електронні довірчі послуги" та "Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами", затвердженого в установленому порядку (пункти 6, 7 Порядку №520).

Апеляційним судом встановлено і було вказано вище, що відповідачем-1 після отримання від позивача пояснень від 12.07.2024 №1207/2024 та додаткових документів, було скеровано позивачу повідомлення від 18.07.2024 про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішень про реєстрацію вищевказаних податкових накладних № 1 від 01.03.2024, № 1 від 13.02.2024, № 1 від 25.04.2024, № 2 від 06.05.2024, № 2 від 14.02.2024, № 3 від 15.02.2024, № 4 від 10.05.2024, № 6 від 12.01.2024, № 7 від 15.01.2024, № 8 від 16.01.2024, № 9 від 18.01.2024, № 10 від 19.01.2024, а саме: первинних документів щодо постачання/придбання товарів / послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунків-фактури / інвойсів, актів приймання передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних, первинних документів щодо постачання придбання товарів послуг, розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків.

Тобто, Комісією було конкретно визначено перелік документів, які окрім вже наданих були б достатніми для підтвердження інформації, що міститься у податковій накладній у розумінні Порядку, затвердженого наказом Мінфіну №520.

Також, в полі "Додаткова інформація" податковим органом зазначено, що у разі неподання додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних протягом 5 робочих днів, що настають за днем граничного строку їх подання, визначеного абзацом шостим пункту 9 цього Порядку.

Однак, додаткових документів, визначених у повідомленні від 18.07.2024 позивачем до податкового органу не надано.

Отже, обставини справи свідчать про те, що податковий орган, здійснивши аналіз наданих позивачем пояснень та доданих документів, надіслав повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної, у якому чітко зазначено документи, які не були надані позивачем.

Апеляційний суд враховує, що згідно з вимогами пунктів 9, 10 та 11 Порядку №520, письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів.

Комісія регіонального рівня приймає рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.

Підставами для прийняття комісією регіонального рівня рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Колегія судів апеляційної інстанції також зауважує, що у випадку не конкретизації переліку документів у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної платник податків перебуває у стані правової невизначеності, що позбавляє його можливості надати контролюючому органу необхідний в розумінні суб`єкта владних повноважень пакет документів, а для контролюючого органу, відповідно, створюються передумови для можливого прояву негативної дискреції - прийняття рішення про відмову у реєстрації податкової накладної.

Водночас, ненадання платником податку додаткових пояснень та документів, прямо витребуваних податковим органом у межах процедури зупинення реєстрації податкової накладної, є самостійною та достатньою підставою для прийняття рішення про відмову в її реєстрації, за умови дотримання податковим органом вимог законодавства щодо змісту та форми відповідного повідомлення.

Аналогічна позиція висловлена Верховним Судом у постановах від 30 січня 2026 року у справі №260/224/24, від 03 березня 2026 року у справі №580/8808/24.

Верховний Суд у постанові від 14 листопада 2025 року у справі №380/6412/24 виснував: "Суд зазначає, що позивач протягом судового розгляду справи доводив, що у квитанції контролюючий орган не конкретизував належним чином документи, які слід було надати для підтвердження інформації, зазначеної у спірних податкових накладних. Проте, такі доводи не є обґрунтованими та змістовними, оскільки, як уже зазначалось, законодавець передбачив, що у разі недостатності пояснень та документів, наданих за наслідками отримання квитанції, контролюючий орган саме у Повідомленні повинен конкретизувати той перелік документів та інформації, яку додатково слід надати платнику податків. У справі, що розглядається, в Повідомленні про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних контролюючий орган чітко вказав, які саме документи слід надати щодо зупиненої податкової накладної, але позивач таким правом не скористався.

Також, Суд зазначає про безпідставність доводів позивача, що направлення йому вказаного Повідомлення не обумовлено відповідною легітимною метою та має бути перевірено судом, оскільки вказаними нормативно-правовими актами встановлено саме такий алгоритм дії для податкового органу під час розгляду наданих платником податків пояснень та копій документів. Тоді як незгода платника податків з такою процедурою (алгоритмом дій), та/або переліком документів, визначених у Повідомленні не свідчить про нівелювання обов`язку із надання таких документів або додаткових пояснень із обґрунтуванням причин неможливості їх надання чи необґрунтованості їх витребування.

Обґрунтованість та достатність конкретизації необхідних додаткових документів, які наводилися у вказаному Повідомленні, не є предметом оцінки у цій справі, оскільки позивачем у відповідь на Повідомлення не було вчинено жодних дій.

За таких обставин наявні підстави вважати, що позивач у цій справі не проявив належної сумлінності у користуванні наданими податковим законодавством правами. З огляду на неподання додаткових пояснень та/або документів за результатами отримання Повідомлення (з урахуванням того, що позивач не заперечує факт їх отримання) посилання на неправомірність висунутих контролюючим органом вимог у таких Повідомленнях є безпідставними, а прийняття контролюючим органом рішень про відмову в реєстрації податкової накладної, щодо якої надсилалось Повідомлення, є правомірним та відповідає приписам пункту 9 Порядку № 520. В цьому випадку саме по собі ігнорування платником податків пропозиції контролюючого органу, викладеної в Повідомленні, є самостійною підставою для прояву негативної дискреції.".

Таким чином, відмова в реєстрації спірних податкових накладних ґрунтується не на формальному підході контролюючого органу, а на невиконанні платником податку покладеного на нього обов`язку щодо надання витребуваних пояснень та документів.

За таких обставин колегія суддів зазначає, що оскільки на момент прийняття оскаржуваних рішень позивач не надав до податкового органу запитувані контролюючим органом первинні документи для підтвердження господарських операцій з контрагентами позивача, що відображені у податкових накладних, правом на подання додаткових документів у визначений законодавством спосіб позивач не скористався, відтак оскаржувані рішення прийняті відповідачем обґрунтовано та у відповідності до чинного законодавства, а тому відсутні підстави для їх скасування.

За наведеного правового регулювання, змісту та обсягу фактичних передумов, які спричинили спір у цій справі, суд апеляційної інстанції не погоджується з висновком суду першої інстанції щодо наявності підстав для задоволення позовних вимог про визнання протиправними та скасування рішень ГУ ДПС у Львівській області про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 11521199/43368078, № 11521203/43368078, № 11521198/43368078, № 11521196/43368078, № 11521204/43368078, № 11521205/43368078, № 11521 197/43368078, № 11521194/43368078, № 11521195/43368078, № 11521201/43368078, № 11521200/43368078, № 11521202/43368078 від 30.07.2024 та зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати податкові накладні № 1 від 01.03.2024, № 1 від 13.02.2024, № 1 від 25.04.2024, № 2 від 06.05.2024, № 2 від 14.02.2024, № 3 від 15.02.2024, № 4 від 10.05.2024 ,№ 6 від 12.01.2024, № 7 від 15.01.2024, № 8 від 16.01.2024, № 9 від 18.01.2024, № 10 від 19.01.2024, подані Товариством з обмеженою відповідальністю «Сан Марко Сіті», датою їх фактичного подання.

З огляду на наведене, доводи апелянта у відповідній частині являються обґрунтованими, а висновки суду першої інстанції про наявність підстав для задоволення позову - помилковими.

У відповідності до ч.1 ст.317 КАС України, підставами для скасування судового рішення суду першої інстанції повністю або частково та ухвалення нового рішення у відповідній частині або зміни рішення є, зокрема, неповне з`ясування судом обставин, що мають значення для справи; неправильне застосування норм матеріального права або порушення норм процесуального права.

Враховуючи викладене, колегія суддів приходить до висновку, що судом першої інстанції ухвалено рішення суду з недотриманням норм матеріального права, що у свою чергу стало підставою для помилкового вирішення справи та задоволення позовних вимог, а тому, згідно приписів статті 317 КАС України, рішення суду першої інстанції слід скасувати та ухвалити нове рішення, яким у задоволенні цих позовних вимог відмовити.

Суд апеляційної інстанції також зазначає, що відповідно до п.2 ч.5 ст.328 КАС України, не підлягають касаційному оскарженню судові рішення у справах незначної складності та інших справах, розглянутих за правилами спрощеного позовного провадження (крім справ, які відповідно до цього Кодексу розглядаються за правилами загального позовного провадження).

Проаналізувавши характер спірних правовідносин, предмет доказування, склад учасників справи, та враховуючи, що дану адміністративну справу було розглянуто судом першої інстанції в порядку спрощеного позовного провадження, суд апеляційної інстанції зазначає, що рішення суду апеляційної інстанції не підлягає касаційному оскарженню, крім випадків, передбачених пунктом 2 частини 5 статті 328 КАС України.

Керуючись ст.ст. 243, 308, 311, 315, 317, 321, 322, 325, 328 КАС України, суд

постановив:

Апеляційну скаргу Державної податкової служби України - задоволити.

Рішення Львівського окружного адміністративного суду від 23 квітня 2025 року в адміністративній справі №380/25943/24 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Сан Марко Сіті» до Головного управління ДПС у Львівській області, Державної податкової служби про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії - скасувати та ухвалити нове рішення.

У задоволенні позовних вимог Товариства з обмеженою відповідальністю «Сан Марко Сіті» - відмовити.

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її ухвалення і касаційному оскарженню не підлягає, крім випадків, передбачених пунктом 2 частини 5 статті 328 КАС України, шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Головуючий суддя В. В. Гуляк

судді Н. В. Ільчишин

С. П. Нос

Інші рішення у справі

ДатаДокументСуд
10.09.2026 Ухвала № 139655558 Касаційний адміністративний суд Верховного Суду
31.07.2025 Ухвала № 129267263 без тексту Восьмий апеляційний адміністративний суд
31.07.2025 Ухвала № 129267260 без тексту Восьмий апеляційний адміністративний суд
29.05.2025 Ухвала № 127810598 без тексту Восьмий апеляційний адміністративний суд
29.05.2025 Ухвала № 127810596 без тексту Восьмий апеляційний адміністративний суд
06.05.2025 Ухвала № 127164475 без тексту Львівський окружний адміністративний суд
23.04.2025 Ухвала № 126814370 без тексту Львівський окружний адміністративний суд
23.04.2025 Рішення № 126814365 без тексту Львівський окружний адміністративний суд
30.12.2024 Ухвала № 124160925 без тексту Львівський окружний адміністративний суд

Стежити за судами компанії

Лист на пошту, щойно в реєстрі зʼявиться нове рішення зі стороною ЄДРПОУ 43368078. Одна компанія щотижня безкоштовно, до 50 компаній щоденно на платному тарифі.

Підключити моніторинг