Судові рішення

Постанова № 139283145 у справі № 300/3367/24 від 27.08.2026

Постанова від 27.08.2026 в адміністративній справі № 300/3367/24 (категорія «Реалізації податкового контролю»). Суд: Восьмий апеляційний адміністративний суд, суддя Запотічний Ігор Ігорович.

Справа№ 300/3367/24
СудВосьмий апеляційний адміністративний суд
СуддяЗапотічний Ігор Ігорович
Форма рішенняПостанова
Форма судочинстваАдміністративне
КатегоріяРеалізації податкового контролю
Дата ухвалення27.08.2026
Надійшло до реєстру28.08.2026
Оригіналreyestr.court.gov.ua/Review/139283145

Сторони-компанії

Лист, коли відкриється Pro

Моніторинг, сповіщення і вивантаження на всіх сайтах мережі Initask. Залиште пошту, і ми напишемо в день запуску.

Текст рішення

ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

27 серпня 2026 року м. Львів Справа № 300/3367/24 пров. № А/857/10314/25

Восьмий апеляційний адміністративний суд в складі колегії суддів:

головуючого судді: Запотічного І.І.,

суддів: Довгої О.І., Шинкар Т.І.,

розглянувши у порядку письмового провадження в м. Львові апеляційну скаргу Приватного підприємства «СОЛОДАР» на рішення Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 10 лютого 2025 року в справі № 300/3367/24 за адміністративним позовом Приватного підприємства «СОЛОДАР» до Головного управління ДПС в Івано-Франківській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, -

ВСТАНОВИВ:

Представник позивача адвокат Зайцева Олена Олександрівна в інтересах приватного підприємства «СОЛОДАР» (далі - ПП «СОЛОДАР») звернулася до суду з адміністративним позовом до Головного управління ДПС в Івано-Франківській області, Державної податкової служби України, в якому просить суд: визнати протиправним та скасувати Рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Івано-Франківській області № 10442042/36983528 від 25.01.2024 про відмову ПП «СОЛОДАР» в реєстрації податкової накладної № 73 від 27.12.2023, на загальну суму з урахуванням податку на додану вартість - 488 342,00 гривень, в т.ч. сума податкового зобов`язання - 81 390,33 гривень; зобов`язати Державну податкову службу України здійснити реєстрацію податкової накладної № 73 від 27.12.2023 в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її фактичного подання - 12.01.2024.

Рішенням Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 10 лютого 2025 року в задоволенні позову відмовлено.

Не погоджуючись із вказаним рішенням суду, його оскаржив позивач ПП «СОЛОДАР», подавши апеляційну скаргу до Восьмого апеляційного адміністративного суду, та з наведених в ній підстав, покликаючись на порушення норм матеріального та процесуального права, неповне з`ясування обставин, що мають значення для справи, просить скасувати оскаржуване рішення та прийняте нове про задоволення позову.

Відповідач, у відзиві на апеляційну скаргу рішення суду першої інстанції просить залишити без змін.

Оскільки апеляційна скарга подана на рішення суду першої інстанції, яке ухвалено в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін, колегія суддів, керуючись п. 3 ч. 1 ст. 311 КАС України, вирішила розглядати справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.

Заслухавши суддю-доповідача, обговоривши доводи апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи, суд приходить до висновку, що апеляційна скарга не підлягає до задоволення з наступних підстав.

Як вірно встановлено судом першої інстанції та вбачається з матеріалів справи, що позивач зареєстрований в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 29.03.2010, запис № 1115102[телефон приховано], та є платником податку на додану вартість з 09.04.2010, що підтверджується витягом з реєстру платників податку на додану вартість № 2409124500006 від 20.03.2024.

Основним видом діяльності Позивача за кодом КВЕД є 46.18 Діяльність посередників, що спеціалізуються в торгівлі іншими товарами.

Позивач в господарській діяльності також використовує такі КВЕД: 10.71 Виробництво хліба та хлібобулочних виробів; виробництво борошняних кондитерських виробів, тортів і тістечок нетривалого зберігання; 10.72 Виробництво сухарів і сухого печива; виробництво борошняних кондитерських виробів, тортів і тістечок тривалого зберігання; 22.23 Виробництво будівельних виробів із пластмас; 23.12 Формування й оброблення листового скла; 46.15 Діяльність посередників у торгівлі меблями, господарськими товарами, залізними та іншими металевими виробами; 46.36 Оптова торгівля цукром, шоколадом і кондитерськими виробами; 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля; 47.19 Інші види роздрібної торгівлі в неспеціалізованих магазинах; 47.24 Роздрібна торгівля хлібобулочними виробами, борошняними та цукровими кондитерськими виробами в спеціалізованих магазинах; 47.78 Роздрібна торгівля іншими невживаними товарами в спеціалізованих магазинах; 47.99 Інші види роздрібної торгівлі поза магазинами; 47.89 Роздрібна торгівля з лотків і на ринках іншими товарами; 47.43 Роздрібна торгівля в спеціалізованих магазинах електронною апаратурою побутового призначення для приймання, записування, відтворювання звуку й зображення; 47.91 Роздрібна торгівля, що здійснюється фірмами поштового замовлення або через мережу Інтернет; 43.29 Інші будівельно-монтажні роботи; 49.42 Надання послуг перевезення речей (переїзду); 77.11 Надання в оренду автомобілів і легкових автотранспортних засобів.

Провадження господарської діяльності позивача здійснюється за адресою: 78300, Івано-Франківська область, місто Снятин, вул. Трудова, будинок 7, корпус А, що підтверджується повідомленням про об`єкти оподаткування або об`єкти, пов`язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність від 06.06.2023, форма 20-ОПП. 1.5. Позивач також має в своєму штаті кваліфікованих працівників, що підтверджується штатним розписом від 01.08.2023, а саме: директора, монтажникаскладальника алюмінієвих конструкцій, монтажника складальника металопластикових конструкцій та менеджера з продажу.

Як установлено судом, 01.11.2023 позивач уклав Договір купівлі-продажу товару № 1-11/23 (далі - Договір №1-11/23) з ДП «Західсервіс» ТОВ «Газсервіс-Станіслав».

Згідно Договору №1-11/23 позивач передавав у власність покупця - ДП «Західсервіс» ТОВ «Газсервіс-Станіслав» Товар, найменування, кількість, асортимент та ціна якого визначалась у видаткових накладних та рахунках.

13.11.2023 позивачем було виписано рахунок-фактуру № СО-0000073 на товар всього на суму 1283320,00 грн., з них ПДВ 213886,67 грн.

Товар був придбаний позивачем у контрагентів за договорами поставки.

22.03.2021 між позивачем та Товариством з обмеженою відповідальність «ЗАВОД СТЕКО» (ідентифікаційний код 38114294, м. Дніпро, вулиця Артільна, 11) був укладений Договір постачання № 20548, відповідно до якого позивач отримував у власність Товар в асортименті, згідно видаткових накладних.

Відповідно до пункту 5.1. Договору постачання № 20548 оплата за Товар проводилась на умовах попередньої оплати.

Згідно Договору постачання № 20548 позивачем було придбано:

- згідно видаткової накладної № 580628 від 23.11.2023 позивачем придбано товар - вікно № 2 у кількості 3 шт., оплата здійснена на підставі рахунку № 580628 від 13.11.2023 та підтверджується платіжною інструкцією № 33 від 14.11.2023;

- згідно видаткової накладної №580638 від 23.11.2023 позивачем придбано товар - вікно № 2 у кількості 40 шт., оплата здійснена на підставі рахунку № 580638 від 13.11.2023 та підтверджується платіжною інструкцією № 32 від 14.11.2023;

- згідно видаткової накладної №580640 від 23.11.2023 позивачем придбано товар - вікно № 1 у кількості 16 шт., вікно № 4 у кількості 2 шт., вікно № 5 у кількості 2 шт., оплата здійснена на підставі рахунку № 580640 від 13.11.2023 та підтверджується платіжною інструкцією № 31 від 14.11.2023;

- згідно видаткової накладної №580643 від 23.11.2023 позивачем придбано товар - вікно № 3 у кількості 4 шт., оплата здійснена на підставі рахунку № 580643 від 13.11.2023 та підтверджується платіжною інструкцією № 30 від 14.11.2023.

Оплата за товар підтверджується випискою по рахунку від 14.11.2023.

Решта товару, що продавався позивачем ДП «Західсервіс» ТОВ «Газсервіс-Станіслав» було придбано на підставі Договору поставки № 270 від 28.09.2023 партіями, по попередній передоплаті.

Договір поставки № 270 був укладений між позивачем та Товариством з обмеженою відповідальністю Підприємство «Акорд-С» (ідентифікаційний код 32544294, м. Рівне, вулиця Князя Володимира, 10- А), відповідно до якого у власність позивача передавались наступні металопластикові вироби:

- згідно видаткової накладної № АК-0005997 від 21.11.2023 Позивачем придбано товар - двері металопластикові 10.56 м. кв., оплата здійснена на підставі рахункуфактури №АК-0007872 від 14.11.2023 та підтверджується платіжною інструкцією № 29 від 14.11.2023;

- згідно видаткової накладної № АК-0007050 від 29.12.2023 Позивачем придбано товар, згідно нижчеподаної таблиці, оплата здійснена на підставі рахунку-фактури №АК-0008461 від 04.12.2023 та підтверджується виписками по рахунку за 06.12.2023, 13.12.2023, 20.12.2023;

- згідно видаткової накладної від 05.03.2024 № АК-0000872 позивачем придбано товар, згідно нижчеподаної таблиці, оплата здійснена на підставі рахунку-фактури №АК-0008461 від 04.12.2023 та підтверджується платіжною інструкцією від 04.03.2024 № 40.

Отримання позивачем товару підтверджується підписаними Сторонами за Договором поставки № 270 вище переліченими видатковими накладними від 21.11.2023 № АК-0005997, від 29.12.2023 № АК-0007050 та від 05.03.20204 № АК-0000872.

Доставка товару позивачу від Товариства з обмеженою відповідальністю Підприємство «Акорд-С» підтверджується ТТН від 21.11.2023 № АК-0005997, від 29.12.2023 № АК-0007050 та від 05.03.2024 № АК-0000872.

Також, на виконання умов Договору №1-11/23, відповідно до якого позивач зобов`язувався передати у власність ДП «Західсервіс» ТОВ «Газсервіс-Станіслав» товар, покупцем було здійснено авансовий платіж у розмірі 594 978,00 грн., що підтверджується банківською випискою по рахунку за 13.11.2023.

На виконання пункту 187.1 статті 187 Податкового кодексу України, по факту надходження коштів на рахунок, 30.11.2023 позивачем було подано на реєстрацію податкову накладну від 13.11.2023 № 48 на загальну суму 594 978,00 грн., в т.ч. ПДВ 99163,00 грн.

Податкова накладна № 48 складена на товар: Вікно № 1, код УКТ ЗЕД 3925, кількістю 16 шт., Вікно № 2, код УКТ ЗЕД 3925, кількістю 3 шт., Вікно № 2, код УКТ ЗЕД 3925, кількістю 40 шт., Вікно № 3, код УКТ ЗЕД 3925, кількістю 4 шт., Вікно № 4, код УКТ ЗЕД 3925, кількістю 2 шт., Вікно № 5, код УКТ ЗЕД 3925, кількістю 2 шт., Двері металопластикові код УКТ ЗЕД [номер приховано], кількістю 2,836676 м.кв.

Податкова накладна № 48 зареєстрована податковим органом 30.11.2023 в ЄРПН за № [номер приховано], що підтверджується квитанцією від 30.11.2023.

Як вірно встановлено судом першої інстанції, 14.12.2023 від Покупця - ДП «Західсервіс» ТОВ «Газсервіс-Станіслав» на рахунок позивача надійшов наступний авансовий платіж в розмірі 200 000,00 грн., що підтверджується випискою по рахунку від 14.12.2023.

Відтак 28.12.2023 позивачем було подано на реєстрацію податкову накладну від 14.12.2023 № 67 на загальну суму 200 000,00 грн., в т.ч. ПДВ 33333,33 грн.

Податкова накладна № 67 складена на Товар: двері металопластикові, код УКТ ЗЕД [номер приховано], кількістю 3,883324 м.кв., двері металопластикові, код УКТ ЗЕД [номер приховано], кількістю 3,84 м.кв., металопластикові конструкції код УКТ ЗЕД [номер приховано], кількістю 5 шт., металопластикові конструкції код УКТ ЗЕД [номер приховано], кількістю 1 шт., металопластикові конструкції код УКТ ЗЕД [номер приховано], кількістю 3 шт., металопластикові конструкції код УКТ ЗЕД [номер приховано], кількістю 2 шт., металопластикові конструкції код УКТ ЗЕД [номер приховано], кількістю 1 шт., металопластикові конструкції код УКТ ЗЕД [номер приховано], кількістю 1 шт., металопластикові конструкції код УКТ ЗЕД [номер приховано], кількістю 1 шт., металопластикові конструкції код УКТ ЗЕД [номер приховано], кількістю 2,468142 шт.

Податкова накладна № 67 зареєстрована податковим органом 28.12.2023 в ЄРПН за № [номер приховано], що підтверджується квитанцією від 28.12.2023.

Податкові накладні № 48 та № 67 були зареєстровані контролюючим органом без жодних зауважень.

На виконання умов Договору №1-11/23 Сторони погодили, що отримання Покупцем товару буде відбуватись шляхом самовивозу, відповідно до пункту 1.4. вищевказаного Договору.

Отримання ДП «Західсервіс» ТОВ «Газсервіс-Станіслав» частини оплаченого товару підтверджується підписаною Сторонами видатковою накладною від 27.12.2023 № СО-00055, яка виписана на Товар: вікно №1, кількістю 16 шт., вікно №2 кількістю 3 шт., вікно №2 кількістю 40 шт., вікно №3 кількістю 4 шт., вікно № 4 кількістю 2 шт., вікно № 5 кількістю 2 шт., двері металопластикові кількістю 6,720 кв.м., двері металопластикові кількістю 3,840 кв.м.

27.12.2023 ДП «Західсервіс» ТОВ «Газсервіс-Станіслав» перерахувало на рахунок позивача решту коштів за Товар в сумі 488 342,00 грн., що підтверджується випискою по рахунку за 27.12.2023, тобто відбувся остаточний розрахунок за Договором №1-11/23.

Відтак, у зв`язку із надходженням коштів на рахунок, 27.12.2023 позивачем складено податкову накладну № 73 на загальну суму 488 342,00 грн., в т.ч. ПДВ 81390,33 грн. (далі - податкова накладна № 73).

Податкова накладна № 73 складена на Товар: металопластикові конструкції код УКТ ЗЕД [номер приховано], кількістю 7,531858 шт., металопластикові конструкції код УКТ ЗЕД [номер приховано], кількістю 2 шт., металопластикові конструкції код УКТ ЗЕД [номер приховано], кількістю 1 шт., металопластикові конструкції код УКТ ЗЕД [номер приховано], кількістю 1 шт., металопластикові конструкції код УКТ ЗЕД [номер приховано], кількістю 2 шт., металопластикові конструкції код УКТ ЗЕД [номер приховано], кількістю 2 шт., металопластикові конструкції код УКТ ЗЕД [номер приховано], кількістю 3 шт., металопластикові конструкції код УКТ ЗЕД [номер приховано], кількістю 2 шт., металопластикові конструкції код УКТ ЗЕД [номер приховано], кількістю 3 шт., металопластикові конструкції код УКТ ЗЕД [номер приховано], кількістю 1 шт., металопластикові конструкції код УКТ ЗЕД [номер приховано], кількістю 1 шт., металопластикові конструкції код УКТ ЗЕД [номер приховано], кількістю 1 шт., металопластикові конструкції код УКТ ЗЕД [номер приховано], кількістю 3 шт., металопластикові конструкції код УКТ ЗЕД [номер приховано], кількістю 4 шт., металопластикові конструкції код УКТ ЗЕД [номер приховано], кількістю 2 шт., металопластикові конструкції код УКТ ЗЕД [номер приховано], кількістю 4 шт., металопластикові конструкції код УКТ ЗЕД [номер приховано], кількістю 1 шт., металопластикові конструкції код УКТ ЗЕД [номер приховано], кількістю 5 шт., металопластикові конструкції код УКТ ЗЕД [номер приховано], кількістю 2 шт., металопластикові конструкції код УКТ ЗЕД [номер приховано], кількістю 1 шт., металопластикові конструкції код УКТ ЗЕД [номер приховано], кількістю 1 шт., металопластикові конструкції код УКТ ЗЕД [номер приховано], кількістю 1 шт., металопластикові конструкції код УКТ ЗЕД [номер приховано], кількістю 2 шт., металопластикові конструкції код УКТ ЗЕД [номер приховано], кількістю 1 шт.

Наступні партії товару було отримано ДП «Західсервіс» ТОВ «ГазсервісСтаніслав» також шляхом самовивозу, вже після складання спірної податкової накладної, та підтверджується: - видатковою накладною від 29.12.2023 № СО-00062, яка виписана на Товар: Металопластикові конструкції шт. 5.000, Металопластикові конструкції шт. 1.000, Металопластикові конструкції шт. 3.000, Металопластикові конструкції шт. 2.000, Металопластикові конструкції шт. 1.000, Металопластикові конструкції шт. 1.000, Металопластикові конструкції шт. 1.000, Металопластикові конструкції шт. 10.000, Металопластикові конструкції шт. 2.000, Металопластикові конструкції шт. 1.000, Металопластикові конструкції шт. 1.000, Металопластикові конструкції шт. 2.000, Металопластикові конструкції шт. 2.000, Металопластикові конструкції шт. 3.000, Металопластикові конструкції шт. 2.000, Металопластикові конструкції шт. 3.000;

- видатковою накладною від 05.03.2024 № СО-0000021, яка виписана на Товар: Металопластикові конструкції шт. 1.000, Металопластикові конструкції шт. 1.000, Металопластикові конструкції шт. 1.000, Металопластикові конструкції шт. 3.000, Металопластикові конструкції шт. 4.000, Металопластикові конструкції шт. 2.000, Металопластикові конструкції шт. 4.000, Металопластикові конструкції шт. 1.000, Металопластикові конструкції шт. 5.000, Металопластикові конструкції шт. 2.000 ,Металопластикові конструкції шт. 1.000, Металопластикові конструкції шт. 1.000, Металопластикові конструкції шт. 1.000, Металопластикові конструкції шт. 2.000, Металопластикові конструкції шт. 1.000.

Розрахунки між позивачем та ДП «Західсервіс» ТОВ «ГазсервісСтаніслав» також підтверджуються Актом звіряння взаєморозрахунків за період 01.11.23-31.03.24.

Як вірно встановлено судом першої інстанції, що 12.01.2024 позивач подав контролюючому органу на реєстрацію податкову накладну № 73, за наслідками обробки якої контролюючий орган надіслав позивачу квитанцію від 12.01.2024 про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідно до якої податкова накладна доставлена до ДПС України, «ДОКУМЕНТ ЗБЕРЕЖЕНО, РЕЄСТРАЦІЯ ЗУПИНЕНА. Відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1165 (зі змінами), реєстрація податкової накладної від 27.12.2023 № 73 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/ послуги 39.25, перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток 3 Порядку). Додатково повідомляємо: показник «D»=7.2908%, «Рпоточ»=0 Пропонуємо надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.».

Так, у зазначеній квитанції позивачу було запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в податковій накладній/розрахунку коригуванні (ПН/РК) для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних.

На підтвердження здійснення вищевказаних господарських операцій, 15.01.2024 позивачем направлено на адресу податкового органу Повідомлення № 3 про надання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, з поясненнями та відповідним пакетом документів, а саме: видаткова накладна від 21.11.2023 № АК-0005997; рахунок-фактура №АК-0008461 від 04.12.2023; видаткова накладна від 23.11.2023 № 580628; видаткова накладна від 23.11.2023 №580638; видаткова накладна від 23.11.2023 № 580640; видаткова накладна від 23.11.2023 №580643; банківська виписка по рахунку за 27.12.2023; банківська виписка по рахунку за 20.12.23; банківська виписка по рахунку за 14.12.23; банківська виписка по рахунку за 13.12.23; банківська виписка по рахунку за 06.12.23; банківська виписка по рахунку за 13.11.23; рахунок-фактура від 13.11.2023 № СО-0000073; Договір купівлі-продажу товару № 1-11/23 від 01.11.2023.

Також, 17.01.2023 позивачу було надіслано повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

25.01.2024 Головним управлінням ДПС в Івано-Франківській області було прийнято рішення про відмову в реєстрації податкової накладної № 73 від 27.12.2023 року.

Не погоджуючись з Оскаржуваним рішенням, 30.01.2024 року Позивачем було подано скаргу до Відповідача-2 з наступними додатками: ТТН від 29.12.2023 № АК-0007050; видаткова накладна від 29.12.2023 № АК-0007050; ТТН від 21.11.2023 № АК-0005997; видаткова накладна від 21.11.2023 № АК-0005997; рахунок-фактура №АК-0008461 від 04.12.2023; видаткова накладна від 23.11.2023 №580628; видаткова накладна від 23.11.2023 №580638; видаткова накладна від 23.11.2023 №580640; видаткова накладна від 23.11.2023 №580643; Договір постачання № 20548 від 22.03.2021; банківська виписка по рахунку за 27.12.2023; банківська виписка по рахунку за 20.12.23; банківська виписка по рахунку за 14.12.23; банківська виписка по рахунку за 13.12.23; банківська виписка по рахунку за 06.12.23; банківська виписка по рахунку за 13.11.23; рахунок-фактура від 13.11.2023 № СО-0000073; Договір купівлі-продажу товару № 1-11/23 від 01.11.2023.

В подальшому 07.02.2024 комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ДПС України, за результатами розгляду скарги щодо рішення про відмову у реєстрації податкової накладної в ЄРПН, прийнято рішення № 7305/36983528/2 про залишення скарги без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін.

За змістом вказаного рішення, підставою для відмови в реєстрації податкової накладної зазначено: «ненадання платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг. зберігання і транспортування. навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних».

Позивач вважаючи такі дії відповідачів протиправними звернувся до суду з цим адміністративним позовом.

Перевіряючи законність та обґрунтованість оскаржуваного рішення суду першої інстанції, суд апеляційної інстанції виходить з наступного.

Згідно пункту 201.1 статті 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Як визначено пунктом 201.10 статті 201 ПК України, що при здійсненні операцій з постачання товарів / послуг платник податку продавець товарів / послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту. Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження. Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня. Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції. Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин. Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку. Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Так, механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Єдиного реєстру податкових накладних визначений Порядком ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року № 1246 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 21 квітня 2021 року № 378) (далі Порядок № 1246), відповідно до пунктів 12, 13, 15 якого, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДПС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки, зокрема, наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування. За результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі квитанція). У квитанції зазначаються дата та час її формування, реквізити податкової накладної та/або розрахунку коригування та результат перевірки. Якщо у податковій накладній та/або розрахунку коригування за результатами проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу 10), виявлено порушення, платнику податку надсилається квитанція про неприйняття податкової накладної та/або розрахунку коригування із зазначенням причини такого неприйняття.

Положеннями пункту 201.16 статті 201 ПК України визначено, що реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

На реалізацію наведеної бланкетної норми Кабінетом Міністрів України 11 грудня 2019 року прийнято постанову № 1165 (набрала чинності 01 лютого 2020 року), якою серед іншого затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Порядок № 1165), відповідно до пунктів 4-7 якого, у разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі. Платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку, показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку. Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій. У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється. Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня. У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку. У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Пунктами 10-12, 14 Порядку № 1165, визначено, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

Відповідно до пункту 25 Порядку № 1165, комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

З матеріалів справи вбачається, що підставою для зупинення реєстрації спірної податкової накладної слугувало те, що вона відповідає вимогам пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.

Слід зазначити, що пункт 1 додатку 3 до Порядку № 1165 відносить до ознак ризиковості здійснення операцій наступне: відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), у таблиці даних платника податку на додану вартість (далі - платник податку) як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 року в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 рази, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 року у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.

Разом з тим, зупинення реєстрації ПН/РК за пунктом 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій відбувається у разі одночасного дотримання трьох умов: відсутність товару в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товару, що на постійній основі постачається; обсяг постачання дорівнює або перевищує товарні залишки; переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.

Відтак, у разі зупинення реєстрації податкової накладної на підставі пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій, контролюючий орган має витребувати від платника документи на спростування наявних у органу ДПС сумнівів, пов`язаних з легальністю діяльності юридичної особи, вказавши які саме аспекти належить висвітити платнику податків у своїх поясненнях.

Разом із тим, як зазначає позивач, ПП «СОЛОДАР» надіслало контролюючому органу в електронному вигляді пояснення та копії документів, що підтверджують необхідність формування податкової накладної № 73 від 27.12.2023 року, а саме: ТТН від 29.12.2023 № АК-0007050; видаткова накладна від 29.12.2023 № АК-0007050; ТТН від 21.11.2023 № АК-0005997; видаткова накладна від 21.11.2023 № АК-0005997; рахунок-фактура № АК-0008461 від 04.12.2023; видаткова накладна від 23.11.2023 №580628; видаткова накладна від 23.11.2023 № 580638; видаткова накладна від 23.11.2023 № 580640; видаткова накладна від 23.11.2023 № 580643; Договір постачання № 20548 від 22.03.2021; банківська виписка по рахунку за 27.12.2023; банківська виписка по рахунку за 20.12.23; банківська виписка по рахунку за 14.12.23; банківська виписка по рахунку за 13.12.23; банківська виписка по рахунку за 06.12.23; банківська виписка по рахунку за 13.11.23; рахунок-фактура від 13.11.2023 № СО-0000073; Договір купівлі-продажу товару № 1-11/23 від 01.11.2023.

Як видно з матеріалів справи, причиною відмови в реєстрації податкової накладної було ненадання позивачем пояснень та необхідних копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відтак, як установлено судом першої інстанції, ненадання ПП «СОЛОДАР» необхідних документів та пояснень в 5 денний термін щодо підтвердження інформації, зазначеної у спірній податковій накладній від 27.12.2023 року за № 73, зумовило підставу для прийняття Комісією ГУ ДПС у Івано-Франківській області оскаржуваного рішення про відмову в реєстрації податкової накладної від 25.01.2024 за №10442042/36983528.

Зважаючи на викладене, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про відмову в задоволенні позовних вимог.

Згідно ст. 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Враховуючи викладене, доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду з наведених вище мотивів, а тому колегія суддів не вбачає підстав для скасування рішення суду першої інстанції.

За правилами статті 139 КАС України, судом не вирішується питання про розподіл судових витрат.

Керуючись статей 308, 311, 315, 316, 321, 328 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Приватного підприємства «СОЛОДАР» залишити без задоволення, а рішення Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 10 лютого 2025 року в справі № 300/3367/24 - без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття, оскарженню не підлягає, крім випадків, передбачених пунктом 2 частини 5 статті 328 Кодексу адміністративного судочинства України.

Головуючий суддя І. І. Запотічний

судді О. І. Довга

Т. І. Шинкар

Інші рішення у справі

ДатаДокументСуд
27.08.2026 Ухвала № 139283133 Восьмий апеляційний адміністративний суд
07.04.2025 Ухвала № 126414707 без тексту Восьмий апеляційний адміністративний суд
13.03.2025 Ухвала № 125823983 без тексту Восьмий апеляційний адміністративний суд
10.02.2025 Рішення № 125305046 без тексту Івано-Франківський окружний адміністративний суд
27.05.2024 Ухвала № 119337542 без тексту Івано-Франківський окружний адміністративний суд
06.05.2024 Ухвала № 118900018 без тексту Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Стежити за судами компанії

Лист на пошту, щойно в реєстрі зʼявиться нове рішення зі стороною ЄДРПОУ 32544294. Одна компанія щотижня безкоштовно, до 50 компаній щоденно на платному тарифі.

Підключити моніторинг