ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
31 серпня 2026 р. м. Чернівці Справа № 600/2680/26-а
Чернівецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Анісімова О.В., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Головного управління ДПС у Чернівецькій області до Товариства з обмеженою відповідальністю "ВЕЙС-ЛТД" про стягнення податкового боргу,
В С Т А Н О В И В:
І. РУХ СПРАВИ
1.1. У поданому до суду позові Головне управління ДПС у Чернівецькій області (далі - позивач) просить стягнути кошти з банківських рахунків та за рахунок готівки Товариства з обмеженою відповідальністю «ВЕЙС-ЛТД» (далі - відповідач) в рахунок погашення податкового боргу у сумі 5100,00 грн до відповідних бюджетів відповідно до Бюджетного кодексу України.
1.2. Ухвалою суду від 29.05.2026 відкрито провадження у цій справі, справу визнано за можливе розглянути за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи.
ІІ. ОБСТАВИНИ СПРАВИ ТА АРГУМЕНТИ СТОРІН
2.1. Згідно змісту позовної заяви, за відповідачем станом на день пред`явлення позову рахується податковий борг на загальну суму 5100,00 грн, з яких: 4080,00 грн - штрафні (фінансові) санкції за платежем «Податок на додану вартість», 1020,00 грн - штрафні (фінансові) санкції за платежем «Податок на прибуток підприємств». Наведена сума податкового боргу є в розумінні податкового законодавства України узгодженою.
Однак, в добровільному порядку відповідач податковий борг не сплатив, що обумовило звернення позивача до суду із цим позовом.
2.2. Відповідач правом на подання відзиву на позовну заяву, передбаченим статтею 162 КАС України, не скористався, у зв`язку із чим суд, керуючись частиною 6 статті 162 КАС України, вирішує справу за наявними матеріалами.
ІІІ. ОБСТАВИНИ ВСТАНОВЛЕНІ СУДОМ
3.1. Товариство з обмеженою відповідальністю «ВЕЙС-ЛТД», код ЄДРПОУ 43890762, зареєстроване за адресою: пр-т Незалежності, буд. 106, м. Чернівці, Чернівецька область, 58029. Основний вид економічної діяльності відповідача - КВЕД 46.49 «Оптова торгівля іншими товарами господарського призначення».
3.2. Заборгованість зі сплати штрафних (фінансових) санкцій за платежем «Податок на додану вартість» у загальній сумі 4080,00 грн виникла внаслідок неподання відповідачем податкової звітності з податку на додану вартість за грудень 2024 року, січень, лютий та березень 2025 року, що встановлено актами камеральних перевірок:
- № 8254/Ж5/24-13-04-04/43890762 від 25.02.2025 (щодо неподання декларацій за грудень 2024 року та січень 2025 року);
- № 16333/Ж5/24-13-04-04/43890762 від 28.04.2025 (щодо неподання декларацій за лютий та березень 2025 року).
3.3. За результатами вказаних перевірок контролюючим органом, з урахуванням повторності вчинення порушень платником податків протягом 1095 календарних днів, на підставі пункту 120.1 статті 120 Податкового кодексу України прийнято податкові повідомлення-рішення форми «ПС»:
- № 000008025/Ж10/24-13-04-04 від 27.03.2025 на суму штрафу 2040,00 грн;
- № [телефон приховано]/Ж10/24-13-04-04 від 27.05.2025 на суму штрафу 2040,00 грн.
Разом штрафні (фінансові) санкції за платежем «Податок на додану вартість» становлять 4080,00 грн (2040,00 + 2040,00 грн). Зазначені податкові повідомлення-рішення надіслані на адресу відповідача засобами поштового зв`язку рекомендованими листами з повідомленням про вручення.
3.4. Заборгованість з податку на прибуток підприємств у сумі 1020,00 грн виникла внаслідок неподання відповідачем податкової декларації з податку на прибуток підприємств за 2024 рік у граничний строк, встановлений до 03.03.2025, що встановлено актом камеральної перевірки № 14676/Ж5/24-13-04-04/43890762 від 11.04.2025.
3.5. За результатами вказаної перевірки, з урахуванням повторності вчинення порушення, на підставі підпункту 54.3.3 пункту 54.3 статті 54 та пункту 120.1 статті 120 Податкового кодексу України прийнято податкове повідомлення-рішення форми «ПС» № [телефон приховано]/Ж10/24-13-04-04 від 13.05.2025 на суму штрафу 1020,00 грн, яке надіслано на адресу відповідача засобами поштового зв`язку рекомендованим листом з повідомленням про вручення.
3.6. У зв`язку з наявністю податкового боргу контролюючим органом сформовано податкову вимогу форми «Ю» від 14.08.2023 № 0[телефон приховано]-0630, яка надіслана платнику податків засобами поштового зв`язку та вручена йому, що підтверджується наявним у матеріалах справи рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення.
3.7. Оскільки після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу відповідача змінювалася, проте в повному обсязі погашена не була, додаткова податкова вимога, відповідно до абзацу 2 пункту 59.5 статті 59 Податкового кодексу України, позивачем не надсилалася.
3.8. Станом на дату пред`явлення позову та на час розгляду справи податковий борг відповідача у сумі 5100,00 грн не погашено.
ІV. РЕЛЕВАНТНІ ДЖЕРЕЛА ПРАВА ТА ПОЗИЦІЯ СУДУ
4.1. Предметом цього спору є податковий борг, який позивач просить суд стягнути з відповідача. А тому, в межах цієї справи, суд має перевірити наявність такого боргу та чи дотримана процедура його стягнення.
4.2. Відповідно до статті 67 Конституції України кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
4.3. Механізм адміністрування податків та зборів нормативно закріплений в Податковому кодексі України (далі - ПК України).
4.4. Пунктом 15.1 статті 15 ПК України визначено, що платниками податків визнаються юридичні особи, які мають, одержують (передають) об`єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об`єктом оподаткування згідно з цим Кодексом, і на яких покладено обов`язок із сплати податків та зборів.
4.5. Згідно з підпунктом 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 ПК України платник податків зобов`язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом.
4.6. Податковим боргом є сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та не погашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом (підпункт 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 ПК України).
4.7. Пунктом 49.18 статті 49 ПК України встановлено граничні строки подання податкової декларації з податку на додану вартість - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця (підпункт 49.18.1 пункту 49.18 статті 49 ПК України). Пунктом 203.1 статті 203 ПК України визначено, що податкова декларація з податку на додану вартість подається платником податку за звітний період в установлені цим Кодексом строки контролюючому органу.
4.8. Підпунктом 49.18.3 пункту 49.18 статті 49 ПК України встановлено граничний строк подання податкової декларації з податку на прибуток підприємств за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному року, - протягом 60 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року.
4.9. Пунктом 120.1 статті 120 ПК України встановлено, що неподання платником податків податкових декларацій (розрахунків) тягне за собою накладення штрафу в розмірі 340 гривень за кожне таке порушення, а за кожне наступне таке саме порушення, вчинене платником податків протягом 1095 календарних днів, накладається штраф у розмірі 1020 гривень за кожне таке порушення.
4.10. Судом встановлено, що відповідач повторно, протягом 1095 календарних днів, не подав податкову звітність з податку на додану вартість за грудень 2024 року та січень 2025 року (штраф 2040,00 грн за два періоди), а також за лютий та березень 2025 року (штраф 2040,00 грн за два періоди), що зафіксовано відповідними актами камеральних перевірок та підтверджено податковими повідомленнями-рішеннями форми «ПС», прийнятими на підставі пункту 120.1 статті 120 ПК України. Розрахунок штрафних (фінансових) санкцій відповідає вимогам зазначеної норми.
4.11. Крім того, судом встановлено, що відповідач не подав у встановлений законодавством строк податкову декларацію з податку на прибуток підприємств за 2024 рік, внаслідок чого на підставі пункту 120.1 статті 120 ПК України правомірно застосовано штрафну (фінансову) санкцію у розмірі 1020,00 грн.
4.12. Відповідно до пункту 42.2 статті 42 ПК України документи вважаються належним чином врученими, якщо вони надіслані у порядку, визначеному пунктом 42.4 цієї статті, за податковою адресою платника податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особисто вручені платнику податків. Судом встановлено, що усі податкові повідомлення-рішення надіслані відповідачу рекомендованими листами з повідомленням про вручення, що підтверджується наявними у матеріалах справи доказами.
4.13. Відповідно до пункту 59.1 статті 59 ПК України у разі коли у платника податків виник податковий борг, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення. Відповідно до абзацу 2 пункту 59.5 статті 59 ПК України, у разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений у повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається). Судом встановлено, що податкова вимога форми «Ю» від 14.08.2023 № 0[телефон приховано]-0630 вручена відповідачу, а тому охоплює й актуальну на час розгляду справи суму податкового боргу відповідача.
4.14. Пунктом 95.1 статті 95 ПК України визначено, що контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
4.15. Пунктом 95.3 статті 95 ПК України визначено, що стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, що обслуговують такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
4.16. Враховуючи наявність у відповідача податкового боргу у розмірі 5100,00 грн, підтвердженого належними та допустимими доказами, а також дотримання позивачем встановленої законодавством процедури звернення з цим позовом до суду, суд вважає за необхідне задовольнити позовні вимоги в повному обсязі шляхом стягнення коштів з банківських рахунків та за рахунок готівки відповідача.
V. ВИСНОВОК СУДУ
5.1. Відповідно до частини 1 статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
5.2. Позивачем доведено суду правомірність заявлених вимог, на день розгляду справи заборгованість відповідачем не погашена, а тому, зважаючи на наведені вище норми законодавства та встановлені судом обставини справи, а також виходячи з конституційного принципу обов`язковості сплати податків і зборів, суд вважає, що позовні вимоги позивача щодо стягнення з відповідача податкового боргу в сумі 5100,00 грн - є обґрунтованими та підлягають задоволенню.
VІ. ЩОДО СУДОВИХ ВИТРАТ
6.1. Частиною 2 статті 139 КАС України визначено, що при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз. У матеріалах справи відсутні докази, які б свідчили про такі витрати позивача, відтак суд не стягує їх з відповідача.
6.2. Відповідно до пункту 27 частини 1 статті 5 Закону України «Про судовий збір» від сплати судового збору звільняються органи, що реалізують державну податкову політику, її територіальні органи, в частині стягнення сум податкового боргу, у зв`язку з чим питання розподілу судового збору судом не вирішується.
Керуючись статтями 241 - 246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд-
В И Р І Ш И В:
1. Позов Головного управління ДПС у Чернівецькій області до Товариства з обмеженою відповідальністю «ВЕЙС-ЛТД» про стягнення податкового боргу, задовольнити повністю.
2. Стягнути кошти з банківських рахунків та за рахунок готівки Товариства з обмеженою відповідальністю «ВЕЙС-ЛТД» (код ЄДРПОУ 43890762) у рахунок погашення податкового боргу у загальній сумі 5100 (п`ять тисяч сто) грн 00 коп. до відповідних бюджетів відповідно до Бюджетного кодексу України.
У відповідності до статей 255, 293, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України рішення може бути оскаржене до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його складання.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
Повне найменування учасників процесу:
Позивач - Головне управління ДПС у Чернівецькій області (вул. Героїв Майдану, 200-А,м. Чернівці, 58006 код ЄДРПОУ ВП 44057187);
Відповідач - Товариство з обмеженою відповідальністю "ВЕЙС-ЛТД" (просп. Незалежності, 106, м. Чернівці, Чернівецький р-н, Чернівецька обл., 58029 код ЄДРПОУ 43890762).
Суддя О.В. Анісімов