Судові рішення

Рішення № 139944055 у справі № 340/1254/26 від 22.09.2026

Рішення від 22.09.2026 в адміністративній справі № 340/1254/26 (категорія «Стягнення податкового боргу»). Суд: Кіровоградський окружний адміністративний суд, суддя О.В. КРАВЧУК.

Справа№ 340/1254/26
СудКіровоградський окружний адміністративний суд
СуддяО.В. КРАВЧУК
Форма рішенняРішення
Форма судочинстваАдміністративне
КатегоріяСтягнення податкового боргу
Дата ухвалення22.09.2026
Надійшло до реєстру23.09.2026
Оригіналreyestr.court.gov.ua/Review/139944055

Сторони-компанії

Лист, коли відкриється Pro

Моніторинг, сповіщення і вивантаження на всіх сайтах мережі Initask. Залиште пошту, і ми напишемо в день запуску.

Текст рішення

КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

22 вересня 2026 року м. Кропивницький Справа № 340/1254/26

Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі судді Кравчук О.В. розглянув в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи адміністративну справу

за позовом Головного управління ДПС у Кіровоградській області (код ЄДРПОУ ВП 43995486; адреса: вул. В. Перспективна, 55, м. Кропивницький, 25006)

до Товариства з обмеженою відповідальністю «УКРРОССЕРВІС-1» (код ЄДРПОУ 38436015; провул. Сухумський, 10, м. Кропивницький, Кіровоградська обл., 25001)

про стягнення податкового боргу.

Головне управління ДПС у Кіровоградській області звернулося до Кіровоградського окружного адміністративного суду з позовною заявою, в якій просить стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «УКРРОССЕРВІС-1» податковий борг по податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) у сумі 142381,47 грн та податковий борг з податку на доходи фізичних осіб, що сплачується податковими агентами, із доходів платника податку у вигляді заробітної плати, у сумі 5100,00 грн, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника.

Позовні вимоги обґрунтовано тим, що за відповідачем обліковується податковий борг у загальній сумі 147 481,47 грн, який добровільно не сплачений, а тому підлягає стягненню в судовому порядку.

Ухвалою судді Кіровоградського окружного адміністративного суду від 11 березня 2026 року відкрито провадження у справі; справу вирішено розглядати за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін.

Ухвалу про відкриття провадження відповідач отримав 17 березня 2026 року.

Однак, відзиву на позовну заяву відповідач суду не подав. Так само, не надав докази повної чи часткової оплати нарахованих йому податкових зобов?язань, які заявлені контролюючим органом до стягнення.

Розглянувши подані позивачем документи і матеріали, всебічно й повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно й неупереджено оцінивши докази, що мають значення для розгляду справи та вирішення спору по суті, суд

У С Т А Н О В И В:

Відповідно до статті 67 Конституції України кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом. Обов`язок платника податків сплачувати податки та збори у строки та розмірах, встановлених Податковим кодексом України (далі - ПК України) та законами з питань митної справи, передбачений підпунктом 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 ПК України.

Податковим боргом, згідно з підпунктом 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 ПК України, визнається сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом. При цьому ПК України передбачає два шляхи, якими грошове зобов`язання набуває статусу узгодженого. Так, узгодженою вважається, сума грошового зобов`язання та/або пені, самостійно обчислена платником податків та зазначена у поданій ним податковій декларації або уточнюючому розрахунку (пункт 54.1 статті 54 ПК України); відповідно до пункту 57.1 статті 57 ПК України платник податків зобов`язаний самостійно сплатити таку суму протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем граничного строку подання відповідної податкової декларації (уточнюючого розрахунку), а несплата у визначений строк переводить цю суму до складу податкового боргу без потреби в додатковій процедурі узгодження. По-друге, грошове зобов`язання, визначене контролюючим органом за результатами податкової перевірки (податкове повідомлення-рішення), відповідно до пункту 54.3 статті 54 та пункту 56.17 статті 56 ПК України набуває статусу узгодженого з дня закінчення процедури адміністративного оскарження такого рішення, а в разі його оскарження в судовому порядку - з дня набрання законної сили відповідним судовим рішенням.

Відповідно до підпункту 14.1.162 пункту 14.1 статті 14 ПК України пеня - сума коштів у вигляді відсотків, нарахована на суми грошових зобов`язань у встановлених цим Кодексом випадках та не сплачена у встановлені законодавством строки. Згідно з підпунктом 129.1.1 пункту 129.1 статті 129 ПК України нарахування пені на суму грошового зобов`язання, визначеного контролюючим органом за результатами податкової перевірки, розпочинається з першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати платником податків такого зобов`язання (у тому числі за період адміністративного та/або судового оскарження).

Контролюючий орган свтерджує про навявність у Товариства з обмеженою відповідальністю «УКРРОССЕРВІС-1» податкового боргу у загальній сумі 147 481,47 грн, з яких 142 381,47 грн - борг з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), а 5 100,00 грн - борг з податку на доходи фізичних осіб, що сплачується податковими агентами, із доходів платника податку у вигляді заробітної плати.

Борг з податку на додану вартість формують дві групи зобов`язань. Першу з них становлять самостійно обчислені та узгоджені платником, проте не сплачені у встановлений строк грошові зобов`язання (пункт 54.1 статті 54, пункт 57.1 статті 57 ПК України): за податковою декларацією № [номер приховано] від 20.02.2024 (граничний строк сплати 01.03.2024) на суму 28216,00 грн, з якої частково погашено 8 581,45 грн, а залишок боргу становить 19634,55 грн; за уточнюючим розрахунком № [номер приховано] (звітний період 01.01.2024, граничний строк сплати 12.03.2024) на суму 70,00 грн; за податковою декларацією № [номер приховано] від 20.03.2024 (граничний строк сплати - 01.04.2024) на суму 3 232,00 грн; за податковою декларацією № [номер приховано] від 20.05.2024 (граничний строк сплати - 30.05.2024) на суму 3 414,00 грн; за уточнюючим розрахунком № [номер приховано] від 03.07.2024 (граничний строк сплати - 03.07.2024) на суму 2 738,00 грн; за податковою декларацією № [номер приховано] від 18.09.2024 (граничний строк сплати - 30.09.2024) на суму 1 384,00 грн; за податковою декларацією № [номер приховано] від 21.10.2024 (граничний строк сплати - 30.10.2024) на суму 5 502,00 грн; за податковою декларацією № [номер приховано] від 19.11.2024 (граничний строк сплати - 02.12.2024) на суму 10 380,00 грн; за податковою декларацією № [номер приховано] від 19.12.2024 (граничний строк сплати - 30.12.2024) на суму 5 973,00 грн; за податковою декларацією № [номер приховано] від 19.03.2025 (граничний строк сплати - 31.03.2025) на суму 7 248,00 грн; за податковою декларацією № [номер приховано] від 21.04.2025 на суму 6 687,00 грн; за податковою декларацією № [номер приховано] від 20.05.2025 (граничний строк сплати - 30.05.2025) на суму 7 080,00 грн; за податковою декларацією № [номер приховано] від 18.06.2025 (граничний строк сплати - 30.06.2025) на суму 2 602,00 грн; за податковою декларацією № [номер приховано] від 17.07.2025 (граничний строк сплати - 30.07.2025) на суму 3 248,00 грн; за податковою декларацією № [номер приховано] від 19.08.2025 (граничний строк сплати - 01.09.2025) на суму 1 228,00 грн; за уточнюючим розрахунком № [номер приховано] (?#

?Times New Roman CERoman BoldДругу групу становлять грошові зобов`язання, визначені платникові податків контролюючим органом за результатами документальних перевірок (пункт 54.3 статті 54, пункт 56.17 статті 56 ПК України), а саме штрафні (фінансові) санкції, нараховані такими податковими повідомленнями-рішеннями: (форма «Н») № 7167/0406 від 20.05.2024 на суму 3 391,57 грн; (форма «Ш») № 7171/0406 від 20.05.2024 на суму 8 168,80 грн та № 7174/0406 від 20.05.2024 на суму 16 602,91 грн; (форма «Н») № 16532/0406 від 25.10.2024 на суму 4 282,52 грн; (форма «Н») № 21324/0407 від 26.11.2025 на суму 334,64 грн; № 21440/0407 від 28.11.2025 на суму 248,13 грн.

Зазначені податкові повідомлення-рішення надіслані відповідачу засобом поштового зв`язку рекомендованими листами з повідомленням про вручення; поштові відправлення повернуто контролюючому органу у зв`язку із закінченням строку зберігання, що відповідно до пункту 42.2 статті 42 ПК України прирівнюється до вручення платнику податків у день такого повернення. Доказів оскарження цих податкових повідомлень-рішень відповідачем в адміністративному чи судовому порядку, так само як і доказів їх повної або часткової сплати, матеріали справи не містять, а тому визначені ними грошові зобов`язання є узгодженими та обґрунтовано включені позивачем до складу податкового боргу Товариства.

Крім того, на суми несплачених грошових зобов`язань відповідно до підпункту 129.1.1 пункту 129.1 статті 129 ПК України нарахована пеня; за даними ІТС «Податковий блок» органів ДПС України вона нарахована частинами за період з 25.03.2024 по 22.12.2025 на загальну суму 23693,35 грн.

Борг з податку на доходи фізичних осіб у сумі 5 100,00 грн становлять грошові зобов`язання, визначені контролюючим органом (пункт 54.3 статті 54, пункт 56.17 статті 56 ПК України), - штрафні санкції, нараховані такими податковими повідомленнями-рішеннями (форма «ПС»): № 00[телефон приховано] від 19.10.2022 на суму 1 020,00 грн; № 00003280/24-08/38436015 від 25.11.2022 на суму 1 020,00 грн; № 00003505/24-08/38436015 від 24.05.2023 (на суму 1 020,00 грн, та № 00006059/24-08/38436015 від 17.08.2023 на суму 2 040,00 грн.

Отримання відповідачем зазначених податкових повідомлень-рішень підтверджується наявними в матеріалах справи підписами уповноважених осіб Товариства на рекомендованих повідомленнях про вручення; доказів оскарження цих рішень чи сплати нарахованих ними сум відповідачем суду не надано, тому визначені ними грошові зобов`язання є узгодженими та обгрунтовано віднесені позивачем до податкового боргу Товариства.

Отже, вказані грошові зобов?язання ТОВ «УКРРОССЕРВІС-1» набули статусу податкового боргу відповідача в загальній сумі 147 481,47 грн, з яких 142 381,47 грн - по податку на додану вартість та 5 100,00 грн - з податку на доходи фізичних осіб.

За правилами пункту 59.1 статті 59 ПК України у разі виникнення у платника податків податкового боргу контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення. Якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але борг не був погашений у повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (пункт 59.5 статті 59 ПК України).

Судом встановлено, що податкова вимога від 12.04.2023 року № 0[телефон приховано]-1128 на суму 41 017,10 грн надіслана відповідачу засобами поштового зв`язку рекомендованим листом з повідомленням про вручення. Зазначена податкова вимога станом на час розгляду справи не відкликана та не скасована.

Згідно з пунктом 95.2 статті 95 ПК України стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги.

Статтею 61 ПК України контроль за правильністю нарахування, повнотою і своєчасністю сплати податків і зборів покладено на контролюючі органи. Підпунктом 20.1.34 пункту 20.1 статті 20 ПК України таким органам надано право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника, у розмірі суми податкового боргу або його частини. Відповідно до пункту 95.3 статті 95 ПК України таке стягнення здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, а пунктом 95.4 статті 95 ПК України передбачено, що на підставі рішення суду контролюючий орган здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу також за рахунок готівки, що належить платнику податків.

Оцінивши наведені докази в їх сукупності, суд вважає доведеним, що заявлена до стягнення сума податкового боргу є узгодженою, обліковується за відповідачем і в добровільному порядку у встановлені законодавством строки не сплачена, а тому позовні вимоги про її стягнення є обґрунтованими та підлягають задоволенню в повному обсязі.

Судові витрати, які підлягали б розподілу на підставі частини другої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, у справі відсутні.

Керуючись статтями 139, 143, 242- 246, 255, 260- 263 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Головного управління ДПС у Кіровоградській області (код ЄДРПОУ ВП 43995486; адреса: вул. В. Перспективна, 55, м. Кропивницький, 25006) до Товариства з обмеженою відповідальністю «УКРРОССЕРВІС-1» (код ЄДРПОУ 38436015; провул. Сухумський, 10, м. Кропивницький, Кіровоградська обл., 25001) про стягнення податкового боргу - задовольнити повністю.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «УКРРОССЕРВІС-1» (код ЄДРПОУ 38436015) податковий борг по податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) у сумі 142 381,47 грн з рахунків у банках, що обслуговують такого платника.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «УКРРОССЕРВІС-1» (код ЄДРПОУ 38436015) податковий борг по податку на доходи фізичних осіб, що сплачується податковими агентами, із доходів платника податку у вигляді заробітної плати, у сумі 5 100,00 грн з рахунків у банках, що обслуговують такого платника.

Копію рішення надіслати учасникам справи.

Рішення суду набирає законної сили в порядку та строки, визначені статтями 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

Рішення суду може бути оскаржене у тридцятиденний строк з дня його складення шляхом подання апеляційної скарги безпосередньо до Третього апеляційного адміністративного суду.

Суддя Кіровоградського

окружного адміністративного суду О.В. КРАВЧУК

Інші рішення у справі

ДатаДокументСуд
11.03.2026 Ухвала № 134735924 без тексту Кіровоградський окружний адміністративний суд

Стежити за судами компанії

Лист на пошту, щойно в реєстрі зʼявиться нове рішення зі стороною ЄДРПОУ 38436015. Одна компанія щотижня безкоштовно, до 50 компаній щоденно на платному тарифі.

Підключити моніторинг