ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
справа№380/11403/26
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
21 вересня 2026 року
Львівський окружний адміністративний суд у складі головуючої - судді Потабенко В.А., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «ТУРБІОН ІНВЕСТ ЛТД» до Головного управління ДПС у Львівській області, Державної податкової служби України про визнання протиправними і скасування рішень,
ВСТАНОВИВ:
товариство з обмеженою відповідальністю «ТУРБІОН ІНВЕСТ ЛТД» (далі - ТзОВ «ТУРБІОН ІНВЕСТ ЛТД», позивач) звернулося до Львівського окружного адміністративного суду із позовною заявою до Головного управління ДПС у Львівській області (далі - ГУ ДПС у Львівській області, відповідач - 1), Державної податкової служби України (далі - ДПС Україна, відповідач - 2), в якій просить суд:
- визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління Державної податкової служби у Львівській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 13720986/44730084 від 14.04.2026 про відмову в реєстрації ПН № 7 від 07.05.2025 в Єдиному реєстрі податкових накладних;
- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну ТОВ «ТУРБІОН ІНВЕСТ ЛТД» № 7 від 07.05.2025 в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її фактичного отримання;
- визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління Державної податкової служби у Львівській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 13720985/44730084 від 14.04.2026 про відмову в реєстрації ПН № 13 від 09.05.2025 в Єдиному реєстрі податкових накладних;
- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну ТОВ «ТУРБІОН ІНВЕСТ ЛТД» № 13 від 09.05.2025 в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її фактичного отримання.
В обґрунтування позовних вимог позивач покликається на те, що рішення комісії ГУ ДПС у Львівській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 13720986/44730084 від 14.04.2026 про відмову в реєстрації ПН № 7 від 07.05.2025 та № 13720985/44730084 від 14.04.2026 про відмову в реєстрації ПН № 13 від 09.05.2025 в Єдиному реєстрі податкових накладних протиправним, оскільки дані рішення є необґрунтованими і не містять конкретної інформації щодо причин і підстав для його прийняття. Відповідач - 1 досконало не перевірив надані документи від ТзОВ «ТУРБІОН ІНВЕСТ ЛТД» у поясненні №03/04/2026-2 від 03.04.2026 та №03/04/2026-1 від 03.04.2026 та у подальшому в додаткових поясненнях №№10/04/2026-2 від 10.04.2026 та №10/04/2026-1 від 10.04.2026 для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних на реальність господарських операцій. За таких обставин, спірні рішення відповідача - 1 не відповідають критеріям чіткості та зрозумілості акту індивідуальної дії суб`єкта владних повноважень, що перешкоджає ТзОВ «ТУРБІОН ІНВЕСТ ЛТД» своєчасно та в повній мірі виконати свої обов`язки та скористатись своїми правами, передбаченими чинним податковим законодавством, яким врегульовано порядок реєстрації податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних. Відтак, з метою відновлення прав та інтересів позивача, останній звернувся до суду із вказаним позовом.
Ухвалою від 08.06.2026 суддя відкрила провадження в адміністративній справі та вирішено проводити розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомленням сторін.
22.06.2026 від відповідача - 2 за вх. №53925 надійшов відзив на позовну заяву, в якому представник відповідача пояснив, що комісією були розглянуті наданні пояснення та копії документів так, відповідно до рішення комісії ГУ ДПС у Львівській області про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування Єдиному реєстрі податкових накладних №13720985/44730084 відмовлено у реєстрації податкових накладних у зв`язку з: - ненадання/частковим наданням додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації зазначеної у податковій накладній/ розрахунку коригування реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних при отриманні повідомлення про необхідність подання додаткових пояснень та або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування у Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку. Зокрема у рішеннях комісії ГУ ДПС у Львівській області про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних зазначена наступна додаткова інформація: «Відсутні об`єктивні умови для здійснення господарської операції в обсягах, задекларованих у податковій накладній: не підтверджено наявність достатніх матеріальних ресурсів, трудових ресурсів, основних засобів, відповідної інфраструктури, або об`єктів оподаткування. Платник податку не має достатніх трудових ресурсів або не надав інформацію щодо залучення зовнішніх виконавців, що унеможливлює виконання господарських операцій в задекларованих обсягах. У податковій звітності наявні залишки товарів, які перевищують можливості наявних або орендованих місць зберігання. Щодо платника податку прийнято рішення про відповідність критеріям ризиковості визначеним постановою КМ України №1165 від 11.12.2019. Не надано документи щодо зберігання, навантаження та розвантаження товару або залучення відповідних послуг у відповідних періодах, оплат за них». Враховуючи вищенаведене, вказує, що у ГУ ДПС у Львівській області були відсутні законні підстави для прийняття рішення про відмову у реєстрації спірної податкової накладної. Просив суд відмовити у задоволенні позову.
22.06.2026 від відповідача - 1 за вх. №53926 надійшов відзив на позовну заяву, в якому представник відповідача пояснив, що у ГУ ДПС у Львівській області були законні підстави для прийняття рішення про відмову у реєстрації спірних податкових накладних, а тому такі є правомірними. Просить суд відмовити у задоволенні позову.
26.06.2026 від позивача за вх. №55900 надійшла відповідь на відзив на позовну заяву, в якій представник позивача пояснив, що позивач не вчиняв дій, спрямованих на ухилення від надання пояснень чи ненадання документів, що підтверджують реальність здійснених господарських операцій. Так, ще у першому поясненні до контролюючого органу були подані пояснення та копії первинних документів, що підтверджують здійснення господарської операції з продажу товару від ТзОВ «ТУРБІОН ІНВЕСТ ЛТД» до ТзОВ «АЛЬ-ПАК», а в подальшому були подані додаткові пояснення з додатковими документами. Усі надані Позивачем документи відповідають переліку, визначеному п. 5 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 № 520 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України за № 1245/34216. Враховуючи наведене, вважає позовні вимоги обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню в повному обсязі.
Відповідно до ч. 5 ст. 262 КАС України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. За клопотанням однієї із сторін або з власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.
Оскільки відсутні клопотання будь-якої зі сторін про розгляд справи у судовому засіданні з викликом сторін, суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами.
Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши всі факти, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для вирішення спору по суті, суд дійшов висновку позов задовольнити повністю, з огляду на наступне.
ТзОВ «ТУРБІОН ІНВЕСТ ЛТД», к юридична особа, було зареєстроване 26.08.2022, номер запису в Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань: 1 [телефон приховано] 00056813. Специфіка діяльності товариства полягає в тому, що ТзОВ «ТУРБІОН ІНВЕСТ ЛТД» здійснює посередницьку діяльність у сфері неспеціалізованої оптової торгівлі на ринку пакування. Товариство пропонує своїм клієнтам вироби з пластмаси для транспортування та пакування товарів, а саме: пробки, кришки, ковпаки та інші закупорювальні засоби з пластмаси, зокрема ПЕТ-преформи, кришки та ручки для виробників мінеральної води, олії, газованих і безалкогольних напоїв, молочної продукції, а також рідкої побутової та промислової хімії.
Основними напрямками є: Неспеціалізована оптова торгівля (КВЕД 46.90); Серед додаткових видів діяльності Підприємства є: 41.20 Будівництво житлових і нежитлових будівель; 46.19 Діяльність посередників у торгівлі товарами широкого асортименту; 46.31 Оптова торгівля фруктами й овочами; 46.32 Оптова торгівля м`ясом і м`ясними продуктами; 46.33 Оптова торгівля молочними продуктами, яйцями, харчовими оліями та жирами; 46.36 Оптова торгівля цукром, шоколадом і кондитерськими виробами; 46.38 Оптова торгівля іншими продуктами харчування, у тому числі рибою, ракоподібними та молюсками; 46.39 Неспеціалізована оптова торгівля продуктами харчування, напоями та тютюновими виробами; 46.44 Оптова торгівля фарфором, скляним посудом і засобами для чищення; 46.45 Оптова торгівля парфумними та косметичними товарами; 46.49 Оптова торгівля іншими товарами господарського призначення; 46.51 Оптова торгівля комп`ютерами, периферійним устаткованням і програмним забезпеченням; 46.52 Оптова торгівля електронним і телекомунікаційним устаткованням, деталями до нього; 46.66 Оптова торгівля іншими офісними машинами й устаткованням; 46.75 Оптова торгівля хімічними продуктами; 49.31 Пасажирський наземний транспорт міського та приміського сполучення; 49.39 Інший пасажирський наземний транспорт, н.в.і.у. ; 49.41 Вантажний автомобільний транспорт; 52.29 Інша допоміжна діяльність у сфері транспорту; 62.02 Консультування з питань інформатизації; 62.03 Діяльність із керування комп`ютерним устаткованням; 62.09 Інша діяльність у сфері інформаційних технологій і комп`ютерних систем; 63.11 Оброблення даних, розміщення інформації на веб-вузлах і пов`язана з ними діяльність; 63.12 Веб-портали; 63.99 Надання інших інформаційних послуг, н.в.і.у.; 68.10 Купівля та продаж власного нерухомого майна; 68.20 Надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна; 68.31 Агентства нерухомості; 68.32 Управління нерухомим майном за винагороду або на основі контракту; 70.22 Консультування з питань комерційної діяльності й керування; 73.20 Дослідження кон`юнктури ринку та виявлення громадської думки; 77.32 Надання в оренду будівельних машин і устатковання; 77.33 Надання в оренду офісних машин і устатковання, у тому числі комп`ютерів; 77.39 Надання в оренду інших машин, устатковання та товарів, н.в.і.у.; 82.30 Організування конгресів і торговельних виставок; 85.59 Інші види освіти, н.в.і.у.; 95.11 Ремонт комп`ютерів і периферійного устатковання; 22.22 Виробництво тари з пластмас; 46.69 Оптова торгівля іншими машинами й устаткованням; 46.76 Оптова торгівля іншими проміжними продуктами.
08.04.2025 між ТзОВ «ТУРБІОН ІНВЕСТ ЛТД» (постачальник) та ТзОВ «АЛЬ-ПАК» (покупець), було укладено договір поставки № 080425-Т від 08.04.2025.
07.05.2025 ТзОВ «ТУРБІОН ІНВЕСТ ЛТД» здійснило поставку для ТзОВ «АЛЬ-ПАК» товару на загальну суму 1228200,00 грн., в т.ч. ПДВ 204700,00 грн., на підставі видаткової накладної №РН-[телефон приховано] від 07.05.2025.
Транспортування товару вказаного в видатковій накладній №РН-[телефон приховано] від 07.05.2025 здійснювалося згідно товарно-транспортної накладної №122 від 07.05.2025 автомобілем DAF XF 105460 з державним реєстраційним номером НОМЕР_1 , з причепом SCHWARZMULLER SPA-3E, державний реєстраційний номер НОМЕР_2 , за рахунок покупця.
Оплата за товар була здійснена в повному обсязі, що підтверджуються платіжною інструкцією кредитового переказу коштів №218 від 28.05.2025.
09.05.2025 ТзОВ «ТУРБІОН ІНВЕСТ ЛТД» здійснило поставку для ТзОВ «АЛЬ-ПАК» товару на загальну суму 1194600,00 грн., в т.ч. ПДВ 199100,00 грн., на підставі видаткової накладної №РН-[телефон приховано] від 09.05.2025.
Транспортування товару вказаного в видатковій накладній №РН-[телефон приховано] від 09.05.2025 здійснювалося згідно товарно-транспортної накладної №128 від 09.05.2025 автомобілем RENAULT з державним реєстраційним номером НОМЕР_3 , з причепом CHEREAU CD-382G з державним реєстраційним номером НОМЕР_4 за рахунок покупця.
Оплата за товар була здійснена в повному обсязі, що підтверджуються платіжною інструкцією кредитового переказу коштів №221 від 29.05.2025.
По факту постачання товару від ТзОВ «ТУРБІОН ІНВЕСТ ЛТД» для ТзОВ «АЛЬ-ПАК» згідно видаткової накладної №РН-[телефон приховано] від 07.05.2025 та видаткової накладної №РН-[телефон приховано] від 09.05.2025 було складено та подано на реєстрацію податкові накладні №7 від 07.05.2025 та №13 від 09.05.2025 відповідно.
За результатами обробки податкових накладних Автоматизованою системою «Єдине вікно подання електронних документів» ДПС України отримано квитанції № [номер приховано] від 29.05.2025 та № [номер приховано] від 29.05.2025, в яких вказано результат обробки: «ДОКУМЕНТ ПРИЙНЯТО. РЕЄСТРАЦІЯ ЗУПИНЕНА. Відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1165 (зі змінами), реєстрація податкової накладної від 09.05.2025 №13 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. ПН складена та подана платником податку, який відповідає п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку (додаток 1 Порядку). Додатково повідомляємо: показник "D"=.2941%, "Рпоточ"=1412283.59 Пропонуємо надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних...».
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1165 (зі змінами), п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку (додаток 1 до Порядку) встановлює: «Наявність у контролюючих органах податкової інформації, отриманої в процесі поточної діяльності під час виконання покладених на них завдань і функцій, яка свідчить про ризиковість господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній або розрахунку коригування.»
ТзОВ «ТУРБІОН ІНВЕСТ ЛТД» не погоджується з рішенням ГУ ДПС у Львівській області про визнання платника податку ризиковим у зв`язку з вищенаведеним критерієм, оскільки вважає його необґрунтованим та таким, що не відповідає вимогам чинного законодавства.
При вирішенні спору суд керувався таким.
Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Наведена норма означає, що суб`єкт владних повноважень зобов`язаний діяти лише на виконання закону, за умов і обставин, визначених ним, вчиняти дії, не виходячи за межі прав та обов`язків, дотримуватися встановленої законом процедури, обирати лише встановлені законодавством України способи правомірної поведінки під час реалізації своїх владних повноважень.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулюють Податковим кодексом України (далі - ПК України).
За вимогами пункту 201.1 статті 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений вказаним Кодексом термін.
При здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою (пункт 201.10 статті 201 ПК України).
Згідно з пунктом 192.1 статті 192 ПК України якщо після постачання товарів/послуг здійснюється будь-яка зміна суми компенсації їх вартості, включаючи наступний за постачанням перегляд цін, перерахунок у випадках повернення товарів/послуг особі, яка їх надала, або при поверненні постачальником суми попередньої оплати товарів/послуг, суми податкових зобов`язань та податкового кредиту постачальника та отримувача підлягають відповідному коригуванню на підставі розрахунку коригування до податкової накладної, складеному в порядку, встановленому для податкових накладних, та зареєстрованому в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Розрахунок коригування, складений постачальником товарів/послуг до податкової накладної, яка складена на отримувача - платника податку, підлягає реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних:
- постачальником (продавцем) товарів/послуг, якщо передбачається збільшення суми компенсації їх вартості на користь такого постачальника або якщо коригування кількісних та вартісних показників у підсумку не змінює суму компенсації;
- отримувачем (покупцем) товарів/послуг, якщо передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, для чого постачальник надсилає складений розрахунок коригування отримувачу.
Складені платником податку розрахунки коригування до податкових накладних, складених до 1 лютого 2015 року, розрахунки коригування до податкових накладних, які не підлягали наданню отримувачу (покупцю) - платнику податку, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних постачальником (продавцем). Зазначене не поширюється на розрахунки коригування, що передбачають зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику (зменшення податкового зобов`язання постачальника та податкового кредиту отримувача), складені після 1 липня 2015 року до податкових накладних, складених до 1 липня 2015 року на отримувача (покупця) - платника податку, які підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних отримувачем (покупцем) товарів/послуг.
Розрахунок коригування до податкової накладної складається також у випадку виправлення помилок, допущених при складанні податкової накладної, у тому числі не пов`язаних із зміною суми компенсації вартості товарів/послуг.
Підпунктом 192.1.1 пункту 192.1 статті 192 ПК України передбачено, що якщо внаслідок такого перерахунку відбувається зменшення суми компенсації на користь платника податку - постачальника, то:
а) постачальник відповідно зменшує суму податкових зобов`язань за результатами податкового періоду, протягом якого був проведений такий перерахунок;
б) отримувач відповідно зменшує суму податкового кредиту за результатами такого податкового періоду в разі, якщо він зареєстрований як платник податку на дату проведення коригування, а також збільшив податковий кредит у зв`язку з отриманням таких товарів/послуг.
При цьому, постачальник має право зменшити суму податкових зобов`язань лише після реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних розрахунку коригування до податкової накладної.
Пунктом 201.10 статті 201 ПК України встановлено, що підтвердженням продавцю про прийняття податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.
Відсутність факту реєстрації платником податку - продавцем товарів/послуг податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних та/або порушення порядку заповнення податкової накладної не дає права покупцю на включення сум податку на додану вартість до податкового кредиту та не звільняє продавця від обов`язку включення суми податку на додану вартість, вказаної в податковій накладній, до суми податкових зобов`язань за відповідний звітний період.
Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 зазначеної статті та/або пунктом 192.1 статті 192 вказаного Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 зазначеної статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
Постановою Кабінету Міністрів України Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 11.12.2019 № 1165 затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок № 1165).
Відповідно до пункту 3 Порядку № 1165 податкові накладні/розрахунки коригування (крім розрахунків коригування, складених у разі зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, та розрахунків коригування, складених на неплатника податку), що подаються для реєстрації в Реєстрі, перевіряються щодо відповідності таким ознакам безумовної реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування (далі - ознаки безумовної реєстрації), які зазначені у цьому пункті.
У разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 вказаного Порядку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі (пункт 4 Порядку № 1165).
Платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).
Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3) (пункт 5 Порядку № 1165).
Згідно з пунктом 6 Порядку № 1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
Відповідно до пункту 7 Порядку № 1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
За правилами пунктів 10, 11 Порядку № 1165 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:
1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;
2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;
3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.
Судом встановлено, що основним видом підприємницької діяльності ТзОВ «ТУРБІОН ІНВЕСТ ЛТД» є неспеціалізована оптова торгівля на ринку упакування.
Для здійснення своєї господарської діяльності було укладено договір поставки № П-12/03/25 від 12.03.2025 з ТзОВ «СУЧАСНІ СИСТЕМИ ПАКУВАННЯ» (код ЄДРПОУ 38526265) на поставку поліетилентерефталат POLYESTER CHIPS PET RESIN BOTTLE GRADE (ASTM IV 0.8+/-0.02) в загальній кількості 23000 кг., що в подальшому був реалізований на ТзОВ «АЛЬ-ПАК» згідно видаткової накладної №РН-[телефон приховано] від 07.05.2025.
Згідно умов цього договору постачальник зобов`язується поставити покупцю і передавати в його власність поліетилентерефталат (надалі - товар), а покупець зобов`язується прийняти та оплатити товар в асортименті, кількості та за цінами, визначеними у відповідних видаткових накладних, які є невід`ємною частиною цього Договору.
Згідно з видатковою накладною №47 від 06.05.2025 ТзОВ «СУЧАСНІ СИСТЕМИ ПАКУВАННЯ» було поставлено поліетилентерефталат POLYESTER CHIPS PET RESIN BOTTLE GRADE (ASTM IV 0.8+/-0.02) у кількості 23000 кг. на загальну суму 1208880,00 грн.
Транспортування товару, вказаного у видатковій накладній №47 від 06.05.2025, здійснювалося згідно з товарно-транспортною накладною №47 від 06.05.2025 автомобілем DAF FT XT105.410 з державним реєстраційним номером НОМЕР_1 з причепом SCHWARZMUELLER SPA-3E з державним реєстраційним номером НОМЕР_2 .
Оплата за товар була здійснена в повному обсязі на безготівковий рахунок ТзОВ «СУЧАСНІ СИСТЕМИ ПАКУВАННЯ» в ПАТ «БАНК ВОСТОК», що підтверджуються платіжними інструкціями №221 від 26.05.2025 та №222 від 28.05.2025.
Товар, що був поставлений згідно з видатковою накладною №РН-[телефон приховано] від 09.05.2025, а саме поліетилентерефталат PET RESIN BOTTLE GRADE TLE-101, був придбаний раніше у ТзОВ «ЕКО-ПЕТ» (код ЄДРПОУ 32947706). Для здійснення цієї поставки ТзОВ «ТУРБІОН ІНВЕСТ ЛТД» було укладено договір поставки №П-10/25 від 24.04.2025 з ТзОВ «ЕКО-ПЕТ» (код ЄДРПОУ 32947706). Згідно умов цього договору постачальник зобов`язується поставити покупцю і передавати в його власність поліетилентерефталат (далі - товар), а покупець зобов`язується прийняти та оплатити товар в асортименті, кількості та за цінами, визначеними у відповідних видаткових накладних, які є невід`ємною частиною цього договору.
Згідно з видатковою накладною №347 від 08.05.2025 з ТзОВ «ЕКО-ПЕТ», було поставлено поліетилентерефталат поліетилентерефталат PET RESIN BOTTLE GRADE TLE-101у кількості 22000 кг. на загальну суму 1165824 00 грн.
Транспортування товару вказаного у видатковій накладній №347 від 08.05.2025 здійснювалося згідно з товарно-транспортною накладною №347 від 08.05.2025 автомобілем RENAULT з державним реєстраційним номером НОМЕР_3 з причепом CHEREAU CD-382G з державним реєстраційним номером НОМЕР_5 .
Оплата за товар була здійснена в повному обсязі на безготівковий рахунок ТзОВ «ЕКО-ПЕТ» в ПАТ «БАНК ВОСТОК», що підтверджуються платіжними інструкціями №237 від 03.06.2025, №242 від 05.06.2025 та №243 від 11.06.2025.
Для здійснення своєї господарської діяльності ТзОВ «ТУРБІОН ІНВЕСТ ЛТД» орендує офісне приміщення, яке знаходиться за адресою м. Львів, вул. Чмоли, буд. 2, площею 11 м2, що надається в суборенду за договором суборенди приміщення №01/01/25 від 01.01.2025 між ТзОВ «ТУРБІОН ІНВЕСТ ЛТД» та ТзОВ «КОНСАЛТИНГОВА ГРУПА ІНТЕРХАБ».
Для здійснення своєї господарської діяльності ТзОВ «ТУРБІОН ІНВЕСТ ЛТД» потребує зберігати товар для подальшого продажу своїм клієнтам, тому було укладено договір про надання послуг №0101/2025-1 від 01.01.2025 з ТзОВ «ЮБМ ЛОГІСТІК», за умовами якого в порядку та на умовах визначених цим договором, замовник передає виконавцю на відповідальне зберігання товар (без передачі права власності), а виконавець зобов`язується за плату прийняти на відповідальне зберігання товар, надавати складські (логістичні) послуги, пов`язані із складуванням, накопиченням, сортуванням, відбором, пакуванням, стретчеванням, палетуванням, розвантаженням/ завантаженням тощо , на умовах цього договору і повернути цей товар у цілісності, в порядку та на умовах, визначених цим договором. Адреса складу виконавця: м. Львів, вул. Північна, 1.
Відповідно до штатного розпису ТзОВ «ТУРБІОН ІНВЕСТ ЛТД» від 07.02.2025 наявна достатня кількість трудових ресурсів для здійснення господарської діяльності, а саме вказано дві штатні одиниці. Середня заробітня плата становить 11000,00 грн.
Як зазначалося вище, підставою зупинення податкових накладних №7 від 07.05.2025, згідно з квитанцією № [номер приховано] від 29.05.2025 та №13 від 09.05.2025, згідно з квитанцією № [номер приховано] від 29.05.2025 стало: «Відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1165 (зі змінами), реєстрація податкової накладної від 07.05.2025 №7 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. ПН складена та подана платником податку, який відповідає п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку.…»
Відповідач - 1 в квитанції про зупинку реєстрації ПН сформував широкий список первинних документів, які необхідно падати для розблокування реєстрації податкової накладної. Тобто, ГУ ДПС України у Львівській області не вказало у квитанціях № [номер приховано] від 29.05.2025 та № [номер приховано] від 29.05.2025 конкретних вимог щодо необхідності подання вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної, не зазначив яких саме документів не надано та яких саме документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної, тому ТзОВ «ТУРБІОН ІНВЕСТ ЛТД» на власний розсуд подано пояснення з копіями документів, що, на їх думку, підтверджують реальність господарської операції, та підтверджують поставку товару.
Так, 03.04.2026 ТзОВ «ТУРБІОН ІНВЕСТ ЛТД», з метою розблокування реєстрації податкової накладної №7 від 07.05.2025, подано пояснення №03/04/2026-1 з копіями документів в кількості 15 шт., зокрема: пояснення ТзОВ «ТУРБІОН ІНВЕСТ ЛТД» щодо реєстрації податкової накладної в ЄРПН; виписка з ЄДР по ТзОВ «ТУРБІОН ІНВЕСТ ЛТД»; форма 20-ОПП; договір поставки № П-12/03/25 від 12.03.2025 з ТзОВ «ССП»; прихідна видаткова накладна та ТТН з ТзОВ «ССП»; платіжні інструкції з ТзОВ «ССП»; акт звіряння з ТзОВ «ССП»; висновок про якість преформ ТзОВ «ССП»; договір поставки № 080425-Т від 08.04.2025 з ТзОВ «АЛЬ ПАК»; видаткова накладна та ТТН 3 ТзОВ «АЛЬ-ПАК»; платіжна інструкція з ТОВ «АЛЬ-ПАК»; акт звірки з ТзОВ «АЛЬ-ПАК»; договір суборенди приміщення №01/01/25 від 01.01.2025 та акт приймання-передачі з ТзОВ «КОНСАЛТИНГОВА ГРУПА ІНТЕРХАБ»; договір надання послуг відповідального зберігання №101/2025-1 від 01.01.2025 та додаткові угоди з ТзОВ «ЮБМ Логистік»; штатний розпис.
Так, 03.04.2026 ТзОВ «ТУРБІОН ІНВЕСТ ЛТД», з метою розблокування реєстрації податкової накладної №13 від 09.05.2025 подано пояснення №03/04/2026-2 з копіями документів в кількості 15 шт., зокрема: пяснення ТзОВ «ТУРБІОН ІНВЕСТ ЛТД» щодо реєстрації податкової накладної в ЄРПН; виписка з ЄДР по ТОВ «ТУРБІОН ІНВЕСТ ЛТД»; форма 20-ОПП; договір поставки № П-10/25 від 24.04.2025 з ТзОВ «ЕКО-ПЕТ»; прихідна видаткова накладна та ТТН з ТзОВ «ЕКО ПЕТ»; платіжні інструкції з ТзОВ «ЕКО-ПЕТ»; висновок про якість преформ ТзОВ «ЕКО-ПЕТ»; договір поставки № 080425-Т від 08.04.2025 з ТзОВ «АЛЬ-ПАК»; видаткова накладна та ТТН з ТзОВ «АЛЬ-ПАК»; платіжна інструкція з ТзОВ «АЛЬ ПАК»; акт звірки з ТзОВ «АЛЬ-ПАК»; договір суборенди приміщення №01/01/25 від 01.01.2025 та акт приймання-передачі з ТзОВ «КОНСАЛТИНГОВА ГРУПА ІНТЕРХАБ»; договір надання послуг відповідального зберігання №0101/2025-1 від 01.01.2025 та додаткові угоди з ТзОВ «ЮБМ ЛОГІСТІК»; штатний розпис.
09.04.2026 комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних було надіслано ТзОВ «ТУРБІОН ІНВЕСТ ЛТД» повідомлення № 13714463/44730084 від 09.04.2026 та № 13714462/44730084 від 09.04.2026 про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних в якому було запропоновано надати копії документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів, а саме: Первинних документів щодо Постачання; Придбання; Товарів; Послуг; Зберігання продукції; Складських документів; Інвентаризаційні описи; Розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків. Інших документів, що підтверджують інформацію, зазначену у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних. Додаткова інформація: «Пояснення щодо відповідності кількості найманих працівників/ рівня заробітної плати відносно задекларованих об`ємів реалізації. Штатний розпис. Відомості щодо фактичного місця відвантаження товару.»
10.04.2026 ТзОВ «ТУРБІОН ІНВЕСТ ЛТД» подано комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Додаткові пояснення № 10/04/2026-2 від 10.04.2026, у якому були подані додатково наступні документи: Пояснення ТзОВ «ТУРБІОН ІНВЕСТ ЛТД; Договір поставки № П-12/03/25 від 12.03.2025 з ТзОВ «ССП»; Прихідна видаткова накладна та ТТН з ТзОВ «ССП»; Платіжні інструкції з ТзОВ «ССП»; Висновок про якість преформ ТзОВ «ССП»; Договір поставки № 080425-Т від 08.04.2025 з ТзОВ «АЛЬ-ПАК»; Видаткова накладна та ТТН з ТзОВ «АЛЬ-ПАК»; Платіжна інструкція з ТзОВ «АЛЬ-ПАК»; Договір суборенди приміщення №01/01/25 від 01.01.2025 та Акт приймання-передачі з ТзОВ «КОНСАЛТИНГОВА ГРУПА ІНТЕРХАБ»; Договір надання послуг відповідального зберігання №0101/2025-1 від 01.01.2025 та додаткові угоди з ТзОВ «ЮБМ ЛОГІСТІК»; Рахунок на оплату № 105 від 31.05.2025 ТзОВ «ЮБМ ЛОГІСТІК»; Акт про надання послуг № 132 від 31.05.2025 ТзОВ «ЮБМ ЛОГІСТІК»; Платіжна інструкція №239 від 04.06.2025 ТзОВ «ЮБМ ЛОГІСТІК»; Штатний розпис.
10.04.2026 ТзОВ «ТУРБІОН ІНВЕСТ ЛТД» подано комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Додаткові пояснення № 10/04/2026-1 від 10.04.2026, у якому були подані додатково наступні документи: Пояснення ТзОВ «ТУРБІОН ІНВЕСТ ЛТД»; Договір поставки № П-10/25 від 24.04.2025 з ТзОВ «ЕКО-ПЕТ»; Прихідна видаткова накладна та ТТН з ТзОВ «ЕКО-ПЕТ»; Платіжні інструкції з ТзОВ «ЕКО-ПЕТ»; Висновок про якість преформ ТзОВ «ЕКО-ПЕТ»; Договір поставки № 080425-Т від 08.04.2025 з ТзОВ «АЛЬ-ПАК»; Видаткова накладна та ТТН з ТзОВ «АЛЬ-ПАК»; Платіжна інструкція з ТзОВ «АЛЬ-ПАК»; Договір суборенди приміщення №01/01/25 від 01.01.2025 та Акт приймання-передачі з ТОВ «КОНСАЛТИНГОВА ГРУПА ІНТЕРХАБ»; Договір надання послуг відповідального зберігання №0101/2025-1 від 01.01.2025 та додаткові угоди з ТзОВ «ЮБМ ЛОГІСТІК»; Рахунок на оплату № 105 від 31.05.2025 ТзОВ «ЮБМ ЛОГІСТІК»; Акт про надання послуг № 132 від 31.05.2025 ТзОВ «ЮБМ ЛОГІСТІК»; Платіжна інструкція №239 від 04.06.2025 ТзОВ «ЮБМ ЛОГІСТІК»; Штатний розпис.
14.04.2026 ТзОВ «ТУРБІОН ІНВЕСТ ЛТД» отримало рішення комісії ГУ ДПС у Львівській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 13720986/44730084 про відмову в реєстрації податкової накладної № 7 від 07.05.2025 та № 13720985/44730084 про відмову в реєстрації податкової накладної № 13 від 09.05.2025 в Єдиному реєстрі податкових накладних. Причиною відмови у реєстрації податкових накладних № 7 від 07.05.2025 та № 13 від 09.05.2025 відповідно до вказаного рішення відповідач 1 вказав ненадання / часткове надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, платником податку. Додаткова інформація (зазначити конкретні документи): відсутні об`єктивні умови для здійснення господарської операції в обсягах, задекларованих у податковій накладній: не підтверджено наявність достатніх матеріальних ресурсів, трудових ресурсів, основних засобів, відповідної інфраструктури, або об`єктів оподаткування. Платник податку не має достатніх трудових ресурсів або не надав інформацію щодо залучення зовнішніх виконавців, що унеможливлює виконання господарських операцій в задекларованих обсягах. У податковій звітності наявні залишки товарів, які перевищують можливості наявних або орендованих місць зберігання. Щодо платника податку прийнято рішення про відповідність критеріям ризиковості визначеним постановою КМ України №1165 від 11.12.2019. Не надано документи щодо зберігання, навантаження та розвантаження товару або залучення відповідних послуг у відповідних періодах, оплат за них.
Як вже зазначалося вище, причиною зупинки реєстрації податкових накладних відповідач - 1 в квитанції вказав п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку.
Суд погоджується із доводами представника позивача про те, що ТзОВ «ТУРБІОН ІНВЕСТ ЛТД» подано документи, які є достатніми для успішної реєстрації податкової накладної №7 від 07.05.2025 та податкової накладної №13 від 09.05.2025 в ЄРПН, зокрема: пояснення, документи по наданих роботах та інші документи, які підтверджують реальність господарської операції (договори, видаткові накладні, акти, рахунки, платіжні інструкції, банківські виписки). Для розблокування реєстрації податкової накладної №7 від 07.05.2025 та податкової накладної №13 від 09.05.2025 ТзОВ «ТУРБІОН ІНВЕСТ ЛТД» подано пояснення та копії усіх документів, які підтверджують зміст та обсяг господарської операції з поставки товару для ТзОВ «АЛЬ-ПАК».
Суд зауважує, що всі реквізити вказаної податкової накладної заповнено правильно, що відповідачі не заперечили.
З прийнятої ДПС України квитанцій видно, що підставою зупинення реєстрації таких податкових накладних слугувало те, що відповідно до п. 201.16 ст.201 Податкового кодексу України, Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Порядок), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1165 (зі змінами), реєстрація податкової накладної від 12.05.2025 №16 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. ПН складена та подана платником податку, який відповідає п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку (додаток 1 Порядку). Додатково повідомляємо: показник "D"=.2941%, "Рпоточ"=1412283.59 Пропонуємо надати пояснення та копії документів (договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання / придбання товарів / послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури / інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством; інші документи, що підтверджують інформацію, зазначену у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі), достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.
У зв`язку з цим, запропоновано позивачу надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Як встановлено судом, позивач направив до контролюючого органу Повідомлення про подання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, до якого було долучено копії документів.
Суд звертає увагу на пункт 8 Критеріїв ризиковості платника податку на додану вартість, затверджених постановою Кабінету Міністрів України «Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних» від 11.12.2019 № 1165, згідно з яким у контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування.
12.12.2019 Міністерство фінансів України прийняло Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 520 (далі - Порядок № 520).
Згідно з пунктом 2 зазначеного Порядку № 520 прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі - комісія регіонального рівня).
Згідно з пунктами 4, 5 Порядку № 520 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.
Перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:
- договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;
- договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;
- первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;
- розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;
- документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
Відповідно до пункту 11 Порядку № 520 Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі в разі:
- ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;
- та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 вказаного Порядку;
-та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
Як встановив суд, підставою для прийняття оскаржуваного рішення ГУ ДПС у Львівській області вказало ненаданням/частковим наданням додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, платником податку.
Про дотримання контролюючим органом вимог обґрунтованості під час прийняття відповідного акта індивідуальної дії свідчитиме належна мотивація його висновку, зокрема зі встановленням обставин, що мають значення для реєстрації податкової накладної, а також за умови посилання на докази, якими такі обставини обґрунтовані, із зазначенням причин їх прийняття чи відхилення.
І навпаки, ненаведення мотивів прийнятих рішень не дає змоги суду встановити дійсні підстави та причини, за яких цей орган дійшов саме таких висновків, надати їм належну правову оцінку, та встановити законність, обґрунтованість, пропорційність прийнятого рішення.
З огляду на викладене, суд вважає, що зазначення в оскаржуваному рішенні лише узагальненої підстави для відмови у реєстрації податкових накладних без конкретизації які саме з поданих позивачем документів містять недоліки чи неточності свідчить про очевидну необґрунтованість цих рішень контролюючого органу та не може вказувати на дотримання суб`єктом владних повноважень критеріїв правомірності, викладених у частині 2 статті 2 КАС України.
Суд встановив, що на підтвердження правомірності складених податкових накладних, позивач подав пояснення, документи по наданих роботах та інші документи, які підтверджують реальність господарської операції (договори, видаткові накладні, акти, рахунки, платіжні інструкції, банківські виписки).
Вказані документи є у матеріалах справи, дослідивши які, суд вважає, що у межах прийнятих рішень про зупинення реєстрації податкових накладних позивач надав достатні документи для реєстрації таких в Єдиному реєстрі податкових накладних.
В контексті оцінки доводів представника ГУ ДПС у Львівській області слід підкреслити, що приймаючи рішення про реєстрацію податкової накладної, контролюючий орган не повинен здійснювати повний аналіз господарських операцій позивача на предмет їх реальності. Змістовна оцінка господарських операцій може бути проведена лише за результатом здійснення податкової перевірки платника податків, підстави та порядок проведення якої визначено нормами ПК України. Предметом розгляду в цій справі є виключно стадія правильності та правомірності зупинення та відмови в реєстрації податкових накладних, а не реальність та товарність здійснення господарських операцій між позивачем та його контрагентом.
Суд при розгляді справи враховує висновки Верховного Суду щодо застосування норм права у подібних правовідносинах, викладені у постанові від 07.12.2022 у справі №500/2237/20.
Суд також зазначає, що прозорість адміністративних процедур є ефективним запобіжником державному свавіллю. Вмотивоване рішення демонструє особі, що вона була почута, дає стороні можливість апелювати проти нього. Лише за умови прийняття обґрунтованого рішення може забезпечуватися належний публічний та, зокрема, судовий контроль за адміністративними актами суб`єкта владних повноважень.
Про дотримання контролюючим органом вимог обґрунтованості під час прийняття відповідного акта індивідуальної дії свідчитиме належна мотивація його висновку, зокрема зі встановленням обставин, що мають значення для реєстрації податкової накладної, а також за умови посилання на докази, якими такі обставини обґрунтовані, із зазначенням причин їх прийняття чи відхилення.
І навпаки, ненаведення мотивів прийнятих рішень не дає змоги суду встановити дійсні підстави та причини, за яких цей орган дійшов саме таких висновків, надати їм належну правову оцінку, та встановити законність, обґрунтованість, пропорційність прийнятого рішення.
Враховуючи наведене, суд дійшов висновку про невідповідність оскаржених рішень критеріям правомірності рішень суб`єктів владних повноважень, викладеним у частині 2 статті 2 КАС України.
Таким чином, суд вважає, що рішення Комісії Головного управління Державної податкової служби у Львівській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 13720986/44730084 від 14.04.2026 та № 13720985/44730084 від 14.04.2026 є протиправним та підлягає скасуванню.
Щодо обрання ефективного способу захисту прав позивача суд зазначає наступне.
Відповідно до вимог п.п. 201.1, 201.10 ст. 201 ПК України реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних віднесено до обов`язків платника податків.
У той же час, наведені норми розраховані на відсутність спірних правовідносин, позаяк у випадку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування механізм її подальшої реєстрації в ЄРПН є іншим.
Згідно з нормами п. п. 19, 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246 (далі - Порядок №1246), податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення); неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
У разі надходження до ДПС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.
Отже, реєстрація в ЄРПН податкових накладних/розрахунку коригування, реєстрацію яких попередньо було зупинено, є повноваженням ДПС України.
Відповідно до абз. 22 п. 201.10 ст. 201 ПК України відсутність факту реєстрації платником податку продавцем товарів/послуг податкових накладних в ЄРПН не дає права покупцю на включення сум податку на додану вартість до податкового кредиту та не звільняє продавця від обов`язку включення суми податку на додану вартість, вказаної в податковій накладній, до суми податкових зобов`язань за відповідний звітний період.
Таким чином, з метою уникнення будь-яких негативних наслідків для платника податків щодо права на формування податкового кредиту, суд висновує про необхідність зобов`язання ДПС України провести реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні № 7 від 07.05.2025 та № 13 від 09.05.2025 датою їх подання.
Згідно з вимогами статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Відповідно до статті 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
Виходячи із заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та доказів, зібраних у справі, суд дійшов висновку, що позов необхідно задовольнити повністю.
Відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Таким чином, відповідно до статті 139 КАС України з ГУ ДПС у Львівській області за рахунок його бюджетних асигнувань необхідно стягнути судовий збір у розмірі 5324,80 грн.
Керуючись ст. ст. 2, 6-9, 19-20, 22, 25-26, 72, 77, 90, 139, 143, 241-246, 255, 257-258, 293, 295, п.п. 15.5 п.15 розділу VII «Перехідні положення» КАС України, суд
В И Р І Ш И В :
адміністративний позов задовольнити повністю.
Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління Державної податкової служби у Львівській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 13720986/44730084 від 14.04.2026 про відмову в реєстрації податкової накладної № 7 від 07.05.2025 та рішення № 13720985/44730084 від 14.04.2026 про відмову в реєстрації податкової накладної № 13 від 09.05.2025 в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Зобов`язати Державну податкову службу України (код ЄДРПОУ 43005393, адреса місця знаходження: 04053, м. Київ, пл. Львівська, 8) зареєструвати податкові накладні товариства з обмеженою відповідальністю «ТУРБІОН ІНВЕСТ ЛТД» (код ЄДРПОУ 44730084, адреса місця знаходження: 79026, м. Львів, вул. Чмоли, 2) № 7 від 07.05.2025 та № 13 від 09.05.2025 в Єдиному реєстрі податкових накладних датою їх подання на реєстрацію.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Львівській області (код ЄДРПОУ 43968090, місцезнаходження: 79003, м. Львів, вул. Стрийська, 35) на користь товариства з обмеженою відповідальністю «ТУРБІОН ІНВЕСТ ЛТД» (код ЄДРПОУ 44730084, адреса місця знаходження: 79026, м. Львів, вул. Чмоли, 2) судовий збір у сумі 5324 (п`ять тисяч триста двадцять чотири) гривні 80 коп.
Рішення може бути оскаржене, згідно зі ст. 295 КАС України, протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Рішення набирає законної сили, згідно зі ст. 255 КАС України, після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Повний текст рішення складений 21.09.2026.
Суддя Потабенко В.А.