Судові рішення

Рішення № 140156530 у справі № 520/21613/26 від 29.09.2026

Рішення від 29.09.2026 в адміністративній справі № 520/21613/26 (категорія «Стягнення податкового боргу»). Суд: Харківський окружний адміністративний суд, суддя Сліденко А.В.

Справа№ 520/21613/26
СудХарківський окружний адміністративний суд
СуддяСліденко А.В.
Форма рішенняРішення
Форма судочинстваАдміністративне
КатегоріяСтягнення податкового боргу
Дата ухвалення29.09.2026
Надійшло до реєстру30.09.2026
Оригіналreyestr.court.gov.ua/Review/140156530

Сторони-компанії

Лист, коли відкриється Pro

Моніторинг, сповіщення і вивантаження на всіх сайтах мережі Initask. Залиште пошту, і ми напишемо в день запуску.

Текст рішення

Харківський окружний адміністративний суд 61700, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

РІШЕННЯ

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

місто Харків

29.09.2026р. справа №520/21613/26

Харківський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді Сліденка А.В., розглянувши у порядку спрощеного позовного провадження без призначення судового засідання та без повідомлення (виклику) сторін справу за позовом

Головного управління ДПС у Донецькій області (далі за текстом - позивач, суб"єкт владних повноважень, ГУ, Управління)

до Товариства з обмеженою відповідальністю виробничо-торгове підприємство «ЮВЕЛІРСЕРВІС» (далі за текстом - відповідач, боржник, платник податків, ТОВ)

про стягнення податкового боргу,

встановив:

Суб`єкт владних повноважень у порядку адміністративного судочинства заявив вимогу про стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю виробничо-торгового підприємства «ЮВЕЛІРСЕРВІС» (код ЄДРПОУ 19379551) до бюджету кошти з рахунків/ електронних гаманців платника податків у банках, небанківських надавачах платіжних послуг/емітентах електронних грошей, обслуговуючих такого платника податків, у розмірі суми податкового боргу - 64 973,47 грн, а саме: - податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) (код класифікації доходів бюджету 14010100), у сумі 51 427,42 грн; - земельний податок з юридичних осіб (код класифікації доходів бюджету 18010500, код за КАТОТТГ - UA1412009[телефон приховано], Краматорська територіальна громада), у сумі 10 811,81 грн; - екологічний податок, який справляється за викиди в атмосферне повітря забруднюючих речовин стаціонарними джерелами забруднення (за винятком викидів в атмосферне повітря двоокису вуглецю) (код класифікації доходів бюджету 19010100, код за КАТОТТГ - UA1412009[телефон приховано], Краматорська територіальна громада), у сумі 2 734,24 гривень.

Аргументуючи ці вимоги зазначив, що платник податків у добровільному порядку не виконав податкового обов`язку з оплати самостійно визначених грошових зобов`язань та податкових повідомлень-рішень. Вказане спричинило утворення спірної суми заборгованості. Вжиті контролюючим органом заходи, зокрема, направлення податкової вимоги, не призвели до погашення податкового боргу. Посилаючись на вказані вище обставини, позивач просив суд ухвалити рішення про задоволення позову.

Відповідач про розгляд даної справи був сповіщений у розумінні ч. 11 ст. 126 КАС України належним чином, позаяк направлене судом на адресу підприємства поштове відправлення з копією ухвали повернулося до суду без вручення через закінчення терміну зберігання.

За таких обставин суд не вбачає перешкод у вирішенні спору по суті, адже наявні у справи докази повно та всебічно висвітлюють обставини спірних правовідносин.

Суд, повно виконавши процесуальний обов`язок зі збору доказів, перевіривши доводи сторін добутими доказами, дослідивши зібрані по справі докази в їх сукупності, проаналізувавши зміст належних норм матеріального і процесуального права, які врегульовують спірні правовідносини, виходить з таких підстав та мотивів.

Установлені судом обставини спору полягають у наступному.

До заявленої владним суб`єктом вимоги про стягнення коштів структурно входять такі платежі:

1) з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) у сумі 51.427,42 грн, а саме: 18 135,00 грн, нараховано ПДВ по декларації, податкова декларацiя з податку на додану вартiсть № [номер приховано] вiд 19.11.2025, термін сплати 01.12.2025, у зв`язку з частковим погашенням податкового боргу залишок несплаченої суми складає 11 386,16 грн; 39,01 грн, нараховано пенi (ст. 129 ПКУ з урахуванням вимог Закону України щодо перiоду поширення коронавiрусної хвороби (COVID-19)), розрахунок пені на суму грошового зобов`язання, визначеного контролюючим органом за результатами податкової перевірки з 24.11.2025 по 26.12.2025 на податкове повiдомлення-рiшення (форма «Н») № 6514/05-99-04-09/19379551 вiд 20.10.2025; 2 320,00 грн, нараховано ПДВ по декларації, податкова декларацiя з податку на додану вартiсть № [номер приховано] вiд 12.12.2025, термін сплати 30.12.2025; 8,34 грн, нараховано пенi IКП на борг минулих років (ст. 129 ПКУ з урахуванням вимог Закону України щодо перiоду поширення коронавiрусної хвороби (COVID-19)), розрахунок пені на суму грошового зобов`язання, визначеного контролюючим органом за результатами податкової перевірки з 24.11.2025 по 24.01.2026 на податкове повiдомлення-рiшення (форма «Н») № 6514/05-99-04-09/19379551 вiд 20.10.2025; 264,00 грн, нараховано ПДВ по декларації, податкова декларацiя з податку на додану вартiсть № [номер приховано] вiд 16.01.2026, термін сплати 30.01.2026; 116,39 грн нараховано пенi IКП на борг минулих років (ст. 129 ПКУ з урахуванням вимог Закону України щодо перiоду поширення коронавiрусної хвороби (COVID-19)), розрахунок пені на суму грошового зобов`язання, визначеного контролюючим органом за результатами податкової перевірки з 24.11.2025 по 24.02.2026 на податкове повiдомлення-рiшення (форма «Н») № 6514/05-99-04- 09/19379551 вiд 20.10.2025; 344,99 грн, нараховано пенi IКП на борг минулих років (ст. 129 ПКУ з урахуванням вимог Закону України щодо перiоду поширення коронавiрусної хвороби (COVID-19)), розрахунок пені на суму грошового зобов`язання, визначеного контролюючим органом за результатами податкової перевірки з 24.11.2025 по 24.02.2026 на податкове повiдомлення-рiшення (форма «Н») № 6514/05-99-04-09/19379551 вiд 20.10.2025; 9 824,00 грн, нараховано ПДВ по декларації, податкова декларацiя з податку на додану вартiсть № [номер приховано] вiд 20.02.2026, термін сплати 02.03.2026; 721,12 грн, нараховано пенi IКП на борг минулих років (ст. 129 ПКУ з урахуванням вимог Закону України щодо перiоду поширення коронавiрусної хвороби (COVID-19)), розрахунок пені на суму грошового зобов`язання, визначеного контролюючим органом за результатами податкової перевірки з 24.11.2025 по 24.03.2026 на податкове повiдомлення-рiшення (форма «Н») № 6514/05-99-04- 09/19379551 вiд 20.10.2025; 11 866,00 грн, нараховано ПДВ по декларації, податкова декларацiя з податку на додану вартiсть № [номер приховано] вiд 17.03.2026, термін сплати 30.03.2026; 538,64 грн, нараховано пенi IКП на борг минулих років (ст. 129 ПКУ з урахуванням вимог Закону України щодо перiоду поширення коронавiрусної хвороби (COVID-19)), розрахунок пені на суму грошового зобов`язання, визначеного контролюючим органом за результатами податкової перевірки з 24.11.2025 по 24.04.2026 на податкове повiдомлення-рiшення (форма «Н») № 6514/05-99-04-09/19379551 вiд 20.10.2025; 149,77 грн, нараховано пенi IКП на борг минулих років (ст. 129 ПКУ з урахуванням вимог Закону України щодо перiоду поширення коронавiрусної хвороби (COVID-19)) з 02.03.2026 по 24.04.2026 на податкову декларацію з податку на додану вартість № [номер приховано] вiд 19.11.2025; 13 849,00 грн, нараховано ПДВ по декларації, податкова декларацiя з податку на додану вартiсть № [номер приховано] вiд 13.04.2026, термін сплати 30.04.2026;

2) з земельного податку з юридичних осіб у сумі 10 811,81 грн, а саме: 10 362,37 грн, нараховано платником самостійно основного платежу по строку (декларація термiн сплати поточний рік), податкова декларація з розрахунком земельного податку № [номер приховано] вiд 10.02.2026, термін сплати 30.04.2026, у зв`язку з наявністю переплати в обліковій картці платника залишок несплаченої суми складає 449,44 грн; 10 362,37 грн, нараховано платником самостійно основного платежу по строку (декларація термiн сплати поточний рік), податкова декларація з розрахунком земельного податку № [номер приховано] вiд 10.02.2026, термін сплати 01.06.2026;

3) з екологічного податку, який справляється за викиди в атмосферне повітря забруднюючих речовин стаціонарними джерелами забруднення (за винятком викидів в атмосферне повітря двоокису вуглецю) у сумі 2 734,24 грн, а саме: 1 700,00 грн, штрафнi санкцiї донараховано в поточному роцi за актом перевiрки минулого року, податкове повiдомлення-рiшення (форма «ПС») № 6822/05- 99-04-10/19379551 вiд 12.12.2024, у зв`язку з наявністю переплати в обліковій картці платника залишок несплаченої суми складає 1 671,23 грн; 33,92 грн, нараховано платником самостійно основного платежу по строку (декларація термiн сплати поточний рік), Розрахунок за викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами забруднення (Додаток 1) № [номер приховано] вiд 20.02.2025 до податкової декларації екологічного податку № [номер приховано] вiд 20.02.2025, термін сплати 20.02.2025; 9,09 грн, донараховано штрафні санкції (за невчасну сплату) акт поточного року, податкове повiдомлення-рiшення (форма «Ш») № 2725/05-99-04-09/19379551 вiд 14.05.2025; 1 020,00 грн, донараховано штрафнi санкцiї за актом перевірки (поточний рiк), податкове повiдомлення-рiшення (форма «ПС») № 4996/05-99-04-09/19379551 вiд 13.08.2025.

Загальна сума податкового боргу становить 64.973,47 грн.

Податковою адресою відповідача є бульв. Краматорський, буд. 41, м. Краматорськ, Донецька обл., 84331.

Зазначені податкові повідомлення-рішення були надіслані саме за вказаною податковою адресою підприємства і вважаються одержаними платником за правилами абз.6 п.42.4 ст.42, абз.3 п.58.3 ст.58 та абз.1 п.59.1 ст.59 Податкового кодексу України.

30.01.2025 року ГУ ДПС у Донецькій області була складена податкова вимога №0[телефон приховано]-0599, котра була надіслана на належну податкову адресу платника і вважається одержаним платником за правилами абз.6 п.42.4 ст.42, абз.3 п.58.3 ст.58 та абз.1 п.59.1 ст.59 Податкового кодексу України.

Стверджуючи про наявність підстав для виконання податкового обов`язку боржника у примусовому порядку, контролюючий орган ініціював даний спір.

Вирішуючи спір по суті, суд вважає, що до відносин, які склались на підставі установлених обставин спору, підлягають застосуванню наступні норми права.

Відповідно до ч. 1 ст. 67 Конституції України кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

З 01.01.2011 р. таким законом є Податковий кодекс України.

З огляду на приписи ч. 2 ст. 73 КАС України до предмету доказування по адміністративній справі про стягнення заборгованості, котра утворилась внаслідок невиконання публічного обов`язку з проведення платежу на користь Державного бюджету України, місцевого бюджету чи певного суб`єкта владних повноважень з огляду на приписи ч. 2 ст. 73 КАС України входять обставини: 1) реального існування зобов`язаної особи як суб`єкта права, 2) виникнення публічного обов`язку по здійсненню платежу, 3) доведення до відома зобов`язаної особи факту виникнення публічного обов`язку по здійсненню платежу, 4) виконання публічного обов`язку в добровільному порядку, 5) дотримання органом контролю чи управління визначеної законом процедури виконання публічного обов`язку в примусовому порядку, 6) існування заборгованості з виконання публічного обов`язку, 7) заявлення органом контролю чи управління вимоги про стягнення в межах визначеного законом строку.

Пунктом 16.1 статті 16, пунктом 36.1 статті 36, пунктом 38.1 статті 38 ПК України, передбачено, що платники податків зобов`язані сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи. Подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.

Податковим обов`язком визнається обов`язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи. Виконанням податкового обов`язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов`язань у встановлений податковим законодавством строк.

Відповідно до підпункту 14.1.39 пункту 14.1 статті 14 ПК України грошове зобов`язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов`язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.

Відповідно до пункту 54.1 статті 54 ПК України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов`язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов`язання та/або пені вважається узгодженою.

Згідно з п.п.14.1.57 ст.14 Податкового кодексу України екологічний податок - загальнодержавний обов`язковий платіж, що справляється з фактичних обсягів викидів у атмосферне повітря, скидів у водні об`єкти забруднюючих речовин, розміщення відходів, фактичного обсягу радіоактивних відходів, що тимчасово зберігаються їх виробниками, фактичного обсягу утворених радіоактивних відходів та з фактичного обсягу радіоактивних відходів, накопичених до 1 квітня 2009 року.

Пунктом 250.1 ст.250 Податкового кодексу України визначено, що базовий податковий (звітний) період з екологічного податку дорівнює календарному кварталу.

Як то указано у п.250.2 ст.250 Податкового кодексу України, платники екологічного податку складають податкові декларації за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, подають їх протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) кварталу, до контролюючих органів та сплачують податок протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем граничного строку подання податкової декларації: за викиди в атмосферне повітря забруднюючих речовин стаціонарними джерелами забруднення, скиди забруднюючих речовин у водні об`єкти, розміщення протягом звітного кварталу відходів у спеціально відведених для цього місцях чи на об`єктах - за місцем розміщення стаціонарних джерел, спеціально відведених для цього місць чи об`єктів.

Отже, визначені відповідачем у податковій декларації суми зобов`язання є узгодженими.

Стосовно заявленої суб`єктом владних повноважень вимоги про стягнення коштів суд зазначає, що визначені рішеннями контролюючого органу зобов`язання підлягають сплаті за строком згідно з п. 57.3 ст. 57 Податкового кодексу України, а саме: у 10 календарних днів від дня отримання податкового повідомлення-рішення, а у випадку оскарження - у 10 календарних днів за днем узгодження, яким є або день закінчення процедури адміністративного оскарження (п.56.17 ст.56 Податкового кодексу України), або день набрання законної сили судовим рішенням у справі про скасування рішення контролюючого органу (п. 56.18 ст. 56 Податкового кодексу України).

Згадані строки у спірних правовідносинах збігли, доказів виконання особою податкового обов`язку у добровільному порядку матеріали справи не містять, доказів припинення податкового обов`язку з інших підстав судом не виявлено.

Дослідивши добуті докази в їх сукупності за правилами ст.ст.72-77, 90, 211 КАС України, суд доходить висновку, що у спірних правовідносинах скінчився перебіг визначених законом строків виконання податкового обов`язку, але фактичних даних, котрі б засвідчували припинення податкового обов`язку внаслідок самостійного і добровільного перерахування платником податків коштів до бюджету, а також з інших підстав відповідно до положень ст.ст. 37, 38, 101, 102 Податкового кодексу України матеріали справи не містять.

У зв`язку із цим, за правилами п.п.14.1.175 п. 14.1 ст. 14 та п. 57.1, п. 57.3 ст. 57 Податкового кодексу України за податковими повідомленнями-рішеннями виник податковий борг.

30.01.2025 року ГУ ДПС у Донецькій області була складена податкова вимога №0[телефон приховано]-0599, котра була надіслана на належну податкову адресу платника і вважається одержаним платником за правилами абз.6 п.42.4 ст.42, абз.3 п.58.3 ст.58 та абз.1 п.59.1 ст.59 Податкового кодексу України.

Спору з приводу застосування п.87.9 ст.87 Податкового кодексу України між учасниками справи не існує.

Запроваджений ст.102 Податкового кодексу України присікальний строк давності у спірних правовідносинах не сплинув.

Передбачена ст.95 Податкового кодексу України черговість реалізації управлінської функції контролю за своєчасністю розрахунків Головним управлінням дотримана.

Обставини існування невиконаного податкового обов`язку платника стосовно заявленої до стягнення суми у 64.973,47 грн підтверджені наявною у справі роздруківкою картки особового рахунку платника податків, котра за правилами ст.ст. 73-76 КАС України є належним, допустимим, достатнім та достовірним доказом невиконаного податкового обов`язку з боку відповідача.

У ході розгляду справи доказів відсутності обов`язку платника податків у спірних правовідносинах здійснити платіж на користь державного бюджету України або доказів виконання такого обов`язку сторонами до суду не подано, а судом самостійно не виявлено.

Згідно з ч. 1 ст. 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Оскільки судовим розглядом не встановлено факту порушення заявленою суб`єктом владних повноважень вимогою в частині стягнення 64.973,47 грн. прав та інтересів платника податків у сфері публічно-правових відносин у галузі податкової справи, то позов належить задовольнити, стягнувши борг у вказаній сумі.

Суд також зважає, що за приписами Закону України від 30.06.2021р. №1591-ІХ "Про платіжні послуги" і Податкового кодексу України кошти в Україні існують в готівковій і безготівковій формі, а відтак, питання визначення форми коштів, котрі підлягають стягненню з платника податків за податковим боргом, належить до управлінської компетенції контролюючого органу і підлягає вирішенню у ході виконання останнім відповідного судового акту.

Розподіл судових витрат необхідно провести за правилами ст. 139 КАС України та Закону України "Про судовий збір".

Керуючись ст.ст. 8, 19, 124, 129 Конституції України, ст.ст. 4-12, 72-77, 90, 211, 241-243, 255, 257, 262, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

вирішив:

Позов - задовольнити.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю виробничо-торгового підприємства «ЮВЕЛІРСЕРВІС» (ідентифікаційний код 19379551; місцезнаходження - бульв. Краматорський, буд. 41, м. Краматорськ, Донецька обл., 84331) на користь державного бюджету України кошти за податковим боргом у сумі 64.973,47 грн (шістдесят чотири тисячі дев`ятсот сімдесят три гривні 47 копійок).

Роз`яснити, що рішення суду набирає законної сили відповідно до ст.255 КАС України (після закінчення строку подання скарги усіма учасниками справи або за наслідками процедури апеляційного перегляду); підлягає оскарженню до Другого апеляційного адміністративного суду у строк згідно з ч.1 ст.295 КАС України (протягом 30 днів з дати складення повного судового рішення).

Суддя А.В. Сліденко

Інші рішення у справі

ДатаДокументСуд
22.07.2026 Ухвала № 138408659 Харківський окружний адміністративний суд

Стежити за судами компанії

Лист на пошту, щойно в реєстрі зʼявиться нове рішення зі стороною ЄДРПОУ 19379551. Одна компанія щотижня безкоштовно, до 50 компаній щоденно на платному тарифі.

Підключити моніторинг