Судові рішення

Рішення № 140351918 у справі № 340/3806/26 від 06.10.2026

Рішення від 06.10.2026 в адміністративній справі № 340/3806/26 (категорія «Стягнення податкового боргу»). Суд: Кіровоградський окружний адміністративний суд, суддя М.Я. САВОНЮК.

Справа№ 340/3806/26
СудКіровоградський окружний адміністративний суд
СуддяМ.Я. САВОНЮК
Форма рішенняРішення
Форма судочинстваАдміністративне
КатегоріяСтягнення податкового боргу
Дата ухвалення06.10.2026
Надійшло до реєстру07.10.2026
Оригіналreyestr.court.gov.ua/Review/140351918

Сторони-компанії

Лист, коли відкриється Pro

Моніторинг, сповіщення і вивантаження на всіх сайтах мережі Initask. Залиште пошту, і ми напишемо в день запуску.

Текст рішення

КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

06 жовтня 2026 року м. Кропивницький Справа № 340/3806/26

Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі судді Савонюка М.Я., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без виклику учасників справи (у порядку письмового провадження) адміністративну справу за позовом Головного управління ДПС у Кіровоградській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "ПРОМ ГРАНІТ" про стягнення податкового боргу,-

В С Т А Н О В И В:

Головне управління ДПС у Кіровоградській області (надалі - позивач) звернулося до Кіровоградського окружного адміністративного суду з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "ПРОМ ГРАНІТ" (надалі - відповідач), у якому просить:

- стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю "ПРОМ ГРАНІТ" (код ЄДРПОУ 44995247) податковий борг по податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) (код класифікації доходів бюджету 14010100) в сумі 424 413,74 грн. з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків та перерахувати на наступний рахунок: [рахунок приховано], Банк отримувача: Казначейство України (ЕАП), ЄДРПОУ 37918230, Отримувач: ГУК у Кіров.обл./Кіров.обл./14010100;

- стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю "ПРОМ ГРАНІТ" (код ЄДРПОУ 44995247) податковий борг по екологічному податку, який справляється за викиди в атмосферне повітря забруднюючих речовин стаціонарними джерелами забруднення (за винятком викидів в атмосферне повітря двоокису вуглецю) (код класифікації доходів бюджету 19010100) в сумі 135,29 грн з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків та перерахувати на наступний рахунок: [рахунок приховано], Банк отримувача: Казначейство України (ЕАП), ЄДРПОУ 37918230, Отримувач: ГУК у Кіров.обл./тг м.Кропивн/19010100.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що за відповідачем обліковується податковий борг у загальній сумі 424549,03 грн, який складається із заборгованості з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) у сумі 424413,74 грн та з екологічного податку, який справляється за викиди в атмосферне повітря забруднюючих речовин стаціонарними джерелами забруднення (за винятком викидів в атмосферне повітря двоокису вуглецю), у сумі 135,29 грн.

Узгоджені суми грошових зобов`язань відповідач у встановлені законом строки не сплатив, надіслану податкову вимогу не виконав, у зв`язку з чим контролюючий орган звернувся до суду з позовом про стягнення податкового боргу. З цих підстав просить позов задовольнити.

Ухвалою суду від 11.06.2026 позовну заяву в частині позовних вимог про стягнення з відповідача податкового боргу з рахунків у банках, що обслуговують такого платника, відповідно до податкових повідомлень-рішень №2884/0406 від 27.02.2026 на суму 340,00 грн, №3684/0406 від 13.03.2026 на суму 2 453,40 грн, № 4747/0406 від 06.04.2026 на суму 14742,10 грн - повернуто позивачу.

11.06.2026 ухвалою Кіровоградського окружного адміністративного суду відкрито провадження в адміністративній справі в іншій частині позовних вимог, розгляд постановлено здійснювати за правилами спрощеного позовного провадження без виклику учасників справи (у порядку письмового провадження).

Будь-яких клопотань від учасників справи не надходило.

Відповідач правом на подання суду відзиву на позовну заяву не скористався. Жодних заяв, повідомлень про причини такого неподання, їх поважності та/або неможливості подання у строк, встановлений судом, від відповідача на адресу суду (у тому числі електронну) не надходило.

Ухвала суду від 11.06.2026 про прийняття позовної заяви до розгляду та відкриття спрощеного позовного провадження була доставлена відповідачу в його електронний кабінет 11.06.2026 о 16 год. 54 хв., що підтверджується довідкою від 16.06.2026, яку долучено до матеріалів справи (а.с. 49).

Згідно з пунктом 2 частини 6 статті 251 КАС України днем вручення судового рішення є день отримання судом повідомлення про доставлення копії судового рішення до електронного кабінету особи.

Отже, відповідач вважається належним чином повідомленим про відкриття провадження у цій справі.

За таких обставин суд відповідно до вимог частини шостої статті 162 КАС України вирішує справу за наявними матеріалами.

Установивши фактичні обставини справи, на які посилаються сторони як на підставу своїх вимог та заперечень, дослідивши та оцінивши докази, проаналізувавши норми матеріального права, що регулюють спірні правовідносини, суд доходить таких висновків.

Судом встановлено, що за даними інтегрованих карток платника податків за Товариством з обмеженою відповідальністю «ПРОМ ГРАНІТ» (код ЄДРПОУ 44995247) обліковується податковий борг у загальній сумі 424549,03 грн, у тому числі з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) - 424413,74 грн та з екологічного податку, який справляється за викиди в атмосферне повітря забруднюючих речовин стаціонарними джерелами забруднення (за винятком викидів двоокису вуглецю), - 135,29 грн (а.с. 12- 16, 31- 33).

Податковий борг з податку на додану вартість сформувався внаслідок несплати відповідачем у встановлені строки узгоджених грошових зобов`язань, визначених контролюючим органом та самостійно задекларованих платником, а саме:

1) за податковими повідомленнями-рішеннями:

- №7283/0406 від 12.06.2025 на суму 5940,80 грн, прийнятого на підставі акта камеральної перевірки №6343/11-28-04-06/1/44995247 від 23.05.2025 (а.с. 17, 18);

- №7285/0406 від 12.06.2025 на суму 4169,90 грн, прийнятого також на підставі акта камеральної перевірки №6343/11-28-04-06/1/44995247 від 23.05.2025 (а.с. 18 зв.);

- №16271/0406 від 24.09.2025 на суму 14088,40 грн, прийнятого на підставі акта камеральної перевірки №14226/11-28-04-06/1/44995247 від 23.09.2025 (а.с. 19, 19 зв.);

- №2884/0406 від 27.02.2026 на суму 340,00 грн, прийнятого на підставі акта камеральної перевірки №11176/11-28-04-06/1/44995247 від 29.01.2026 (а.с. 21, 21 зв.);

- №3684/0406 від 13.03.2026 на суму 2453,40 грн, прийнятого на підставі акта перевірки №1743/11-28-04-06/1/44995247 від 13.02.2026 (а.с. 23, 24);

- №4747/0406 від 06.04.2026 на суму 14742,10 грн, прийнятого на підставі акта камеральної перевірки №2894/11-28-04-06/1/44995247 від 11.03.2026 (а.с. 25, 26);

2) податковою декларацією з податку на додану вартість №[номер приховано] від 20.05.2025 зі строком сплати 30.05.2025 на суму 13934,00 грн (а.с. 27);

3) уточнюючою податковою декларацією з податку на додану вартість №[номер приховано] за 01.01.2026 на суму 103396,00 грн (а.с. 28);

4) податковою декларацією з податку на додану вартість №[номер приховано] від 19.03.2026 зі строком сплати 30.03.2026 на суму 5453,00 грн (а.с. 29);

5) податковою декларацією з податку на додану вартість №[номер приховано] від 20.04.2026 зі строком сплати 30.04.2026 на суму 192470,00 грн (а.с. 30).

Крім того, в інтегрованій картці платника нараховано пеню у сумі 67 426,14 грн (а.с. 31- 33).

Податковий борг з екологічного податку сформувався за податковою декларацією №[номер приховано] від 21.10.2025 зі строком сплати 19.11.2025 на суму 112,90 грн. З урахуванням наявної переплати у сумі 12,51 грн непогашений залишок за цим зобов`язанням становить 100,39 грн (а.с. 34).

Також до складу податкового боргу увійшли грошові зобов`язання за податковим повідомленням-рішенням форми «Ш» №123/0406 від 06.01.2026 на суму 5,69 грн (а.с. 36) та за податковою декларацією з екологічного податку №[номер приховано] від 09.02.2026 зі строком сплати 19.02.2026 на суму 29,21 грн (а.с. 38).

Відомості про оскарження зазначених податкових повідомлень-рішень в адміністративному чи судовому порядку у матеріалах справи відсутні. Доказів їх скасування, зміни або визнання протиправними відповідачем суду не надано.

Водночас ухвалою суду від 11.06.2026 позовну заяву Головного управління ДПС у Кіровоградській області повернуто в частині вимог про стягнення податкового боргу з рахунків у банках, що обслуговують відповідача, за податковими повідомленнями-рішеннями №2884/0406 від 27.02.2026 на суму 340,00 грн, №3684/0406 від 13.03.2026 на суму 2453,40 грн та №4747/0406 від 06.04.2026 на суму 14 742,10 грн, тобто на загальну суму 17 535,50 грн.

Отже, предметом розгляду у цій справі є вимога про стягнення податкового боргу у загальній сумі 407 013,53 грн, з яких 406 878,24 грн становить борг з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), а 135,29 грн - борг з екологічного податку, який справляється за викиди в атмосферне повітря забруднюючих речовин стаціонарними джерелами забруднення (за винятком викидів двоокису вуглецю).

Надаючи правову оцінку правовідносинам, що склалися між сторонами, суд зазначає, що правовідносини у сфері справляння податків і зборів, порядок їх адміністрування, права та обов`язки платників податків, компетенція контролюючих органів і порядок погашення податкового боргу регулюються Податковим кодексом України від 02.12.2010 №2755-VI (далі - ПК України).

Відповідно до підпункту 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 ПК України платник податків зобов`язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Відповідно до пункту 54.1 статті 54 ПК України, крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов`язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов`язання та/або пені вважається узгодженою.

Згідно з пунктом 57.1 статті 57 ПК України платник податків зобов`язаний самостійно сплатити суму податкового зобов`язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Згідно із пунктом 57.3 статті 57 ПК України, у разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 робочих днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.

У разі оскарження рішення контролюючого органу про нараховану суму грошового зобов`язання платник податків зобов`язаний самостійно погасити узгоджену суму, а також пеню та штрафні санкції за їх наявності протягом 10 робочих днів, наступних за днем такого узгодження.

Згідно з підпунктом 20.1.19 пункту 20.1 статті 20 ПК України контролюючі органи мають право застосовувати до платників податків передбачені законом фінансові (штрафні) санкції (штрафи) за порушення податкового чи іншого законодавства, контроль за додержанням якого покладено на контролюючі органи; стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов`язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом та іншими законами України; стягувати суми недоїмки із сплати єдиного внеску; стягувати суми простроченої заборгованості суб`єктів господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитами (позиками), залученими державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державні (місцеві) гарантії, а також за кредитами із бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом та іншими законами України.

Відповідно до підпункту 129.1.1 пункту 129.1 статті 129 ПК України нарахування пені розпочинається при нарахуванні контролюючим органом податкового зобов`язання у встановлених цим Кодексом випадках, не пов`язаних з проведенням перевірки, або при нарахуванні контролюючим органом грошового зобов`язання, визначеного за результатами перевірки, починаючи з першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати платником податків такого зобов`язання, визначеного в податковому повідомленні-рішенні згідно із цим Кодексом.

Згідно із підпунктом 129.3.1 пункту 129.3 статті 129 ПК України нарахування пені закінчується (крім пені, передбаченої підпунктами 129.1.2, 129.1.4 пункту 129.1 цієї статті) у день зарахування коштів на відповідний рахунок органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів на відповідний рахунок платника податків, та/або в інших випадках погашення податкового боргу та/або грошових зобов`язань.

За визначеннями, наданими підпунктами 14.1.39, 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 ПК України, сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету або на єдиний рахунок як податкове зобов`язання та/або інше зобов`язання, контроль за сплатою якого покладено на контролюючі органи, та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності та пеня є грошовим зобов`язанням платника податків. Сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом, є податковим боргом.

Відповідно до пункту 59.1 статті 59 ПК України у разі коли у платника податків виник податковий борг, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Згідно з пунктом 59.3 статті 59 ПК України податкова вимога разом з детальним розрахунком суми податкового боргу надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов`язання.

Податкова вимога повинна містити відомості про факт виникнення податкового боргу та права податкової застави, розмір податкового боргу, який забезпечується податковою заставою, обов`язок погасити податковий борг та можливі наслідки його непогашення в установлений строк, попередження про опис активів, які відповідно до законодавства можуть бути предметом податкової застави, а також про можливі дату та час проведення публічних торгів з їх продажу.

Пунктом 59.5 статті 59 ПК України передбачено, що у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення. У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).

Судом установлено, що 17.10.2024 контролюючим органом сформовано податкову вимогу форми "Ю" №0[телефон приховано]-1128 на суму 134 496,00 грн, яку направлено відповідачу засобами поштового зв`язку та вручено 01.11.2024 (а.с. 37).

З даних інтегрованих карток платника податків убачається, що після вручення податкової вимоги податковий борг відповідача у повному обсязі не погашався, а податкова вимога не відкликалась. Отже, з урахуванням пункту 59.5 статті 59 ПК України обов`язок щодо направлення відповідачу нової податкової вимоги у зв`язку зі зміною розміру податкового боргу не виникав.

Відповідно до пункту 95.1 статті 95 ПК України контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Згідно з пунктом 95.2 статті 95 ПК України стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 30 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.

За приписами пункту 95.3 статті 95 ПК України стягнення коштів з рахунків/електронних гаманців платника податків у банках, небанківських надавачах платіжних послуг/емітентах електронних грошей, що обслуговують такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість здійснюється за рішенням суду у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Оскільки податкову вимогу вручено відповідачу 01.11.2024, встановлений пунктом 95.2 статті 95 ПК України строк на час звернення контролюючого органу до суду сплив.

Станом на день розгляду справи податковий борг відповідача у сумі 407013,53 грн підтверджується матеріалами справи. Доказів сплати або часткового погашення зазначеної суми податкового боргу відповідач суду не надав.

Відповідно до підпункту 20.1.34 пункту 20.1 статті 20 ПК України контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, інших фінансових установах, небанківських надавачах платіжних послуг, електронних гаманців в емітентах електронних грошей, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.

Згідно з пунктом 41.1 статті 41 ПК України контролюючими органами є, зокрема, податкові органи (центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, його територіальні органи) - щодо дотримання законодавства з питань оподаткування (крім випадків, визначених підпунктом 41.1.2 цього пункту), законодавства з питань сплати єдиного внеску, а також щодо дотримання іншого законодавства, контроль за виконанням якого покладено на центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, чи його територіальні органи.

Відповідно до частини першої статті 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Беручи до уваги, що податковий борг у розмірі 407 013,53 грн відповідач у встановлені законодавством строки не сплатив, а доказів його погашення суду не надано, суд, виходячи із системного аналізу наведених норм та доказів, наявних у матеріалах справи, доходить висновку про обґрунтованість позовних вимог у частині, прийнятій судом до розгляду, та наявність підстав для їх задоволення.

Відповідно до частини другої статті 139 КАС України, при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Оскільки спір вирішено на користь суб`єкта владних повноважень, а також за відсутності витрат позивача - суб`єкта владних повноважень, пов`язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають.

Керуючись статтями 241 - 246, 255 КАС України, суд -

В И Р І Ш И В:

Позов Головного управління ДПС у Кіровоградській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "ПРОМ ГРАНІТ" про стягнення податкового боргу - задовольнити.

Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю "ПРОМ ГРАНІТ" (код ЄДРПОУ 44995247) податковий борг по податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) (код класифікації доходів бюджету 14010100) в сумі 406 878 (чотириста шість тисяч вісімсот сімдесят вісім) грн 24 коп. з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків та перерахувати за наступними реквізитами: [рахунок приховано], банк отримувача: Казначейство України (ЕАП), ЄДРПОУ 37918230, отримувач: ГУК у Кіров.обл./Кіров.обл./14010100.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "ПРОМ ГРАНІТ" (код ЄДРПОУ 44995247) податковий борг по екологічному податку, який справляється за викиди в атмосферне повітря забруднюючих речовин стаціонарними джерелами забруднення (за винятком викидів в атмосферне повітря двоокису вуглецю) (код класифікації доходів бюджету 19010100) в сумі 135 (сто тридцять п`ять) грн 29 коп. з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків та перерахувати за наступними реквізитами: [рахунок приховано], банк отримувача: Казначейство України (ЕАП), ЄДРПОУ 37918230, отримувач: ГУК у Кіров.обл./тг м.Кропивн/19010100.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення безпосередньо до Третього апеляційного адміністративного суду.

Повне судове рішення складено 06 жовтня 2026 року.

Повне найменування учасників справи:

Позивач - Головне управління ДПС у Кіровоградській області (код ЄДРПОУ 43995486, Кіровоградська область, місто Кропивницький, вулиця Велика Перспективна, 55, 25006);

Відповідач - Товариство з обмеженою відповідальністю "ПРОМ ГРАНІТ" (код ЄДРПОУ 44995247, вулиця Автолюбителів, будинок 5, місто Кропивницький, Кіровоградська область, 25003).

Суддя Кіровоградського

окружного адміністративного суду М.Я. САВОНЮК

Інші рішення у справі

ДатаДокументСуд
11.06.2026 Ухвала № 137312535 без тексту Кіровоградський окружний адміністративний суд
11.06.2026 Ухвала № 137312534 без тексту Кіровоградський окружний адміністративний суд

Стежити за судами компанії

Лист на пошту, щойно в реєстрі зʼявиться нове рішення зі стороною ЄДРПОУ 44995247. Одна компанія щотижня безкоштовно, до 50 компаній щоденно на платному тарифі.

Підключити моніторинг