Судові рішення

Рішення № 139599181 у справі № 400/2394/26 від 08.09.2026

Рішення від 08.09.2026 в адміністративній справі № 400/2394/26 (категорія «Зупинення, відмова в реєстрації податкових накладних»). Суд: Миколаївський окружний адміністративний суд, суддя Брагар В. С.

Справа№ 400/2394/26
СудМиколаївський окружний адміністративний суд
СуддяБрагар В. С.
Форма рішенняРішення
Форма судочинстваАдміністративне
КатегоріяЗупинення, відмова в реєстрації податкових накладних
Дата ухвалення08.09.2026
Надійшло до реєстру10.09.2026
Оригіналreyestr.court.gov.ua/Review/139599181

Сторони-компанії

Лист, коли відкриється Pro

Моніторинг, сповіщення і вивантаження на всіх сайтах мережі Initask. Залиште пошту, і ми напишемо в день запуску.

Текст рішення

МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

08 вересня 2026 р. № 400/2394/26

м. Миколаїв

Миколаївський окружний адміністративний суд у складі судді Брагар В. С. розглянув у порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ПІК ДИСТРИБЬЮШН", вул. Київська, 245/1, к.12,м. Вознесенськ,Вознесенський р-н, Миколаївська обл.,56501,

до відповідачів Головного управління ДПС у Миколаївській області, вул. Героїв Рятувальників, 6,м. Миколаїв,54005, Державної податкової служби України, пл. Львівська, 8,м. Київ,04053,

про визнання протиправними та скасування рішень; зобов`язання зареєструвати податкові накладні,

Товариство з обмеженою відповідальністю "ПІК ДИСТРИБЬЮШН" звернулося з позовом до Головного управління ДПС у Миколаївській області та Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення про відмову в реєстрації податкової накладної від 07.11.2024р. №12021886/39478265, №12021885/39478265; від 05.11.2024р. №12009503/39478265, №12009502/39478265; від 31.10.2024р. №11984149/39478265, №11984151/39478265, №11984150/39478265 та зобов`язання зареєструвати податкові накладні № 747 від 08.10.2024р., № 151 від 04.10.2024р., № 791 від 10.10.2024р., № 82 від 02.10.2024р., № 115 від 02.10.2024р., № 116 від 02.10.2024р., № 508 від 11.10.2024р.

В обґрунтування заявлених вимог зазначено, що не погоджується з оскаржуваними рішеннями, вказуючи, що після зупинення реєстрації податкових накладних він направив до контролюючого органу письмові пояснення та копії документів, які підтверджують здійснення господарської операції. Вказує, що надані до контролюючого органу пояснення та копії документів підтверджують здійснення господарських операцій та інформацію, зазначену в податкових накладних. Просить позов задовольнити.

Ухвалою суду від 09.03.2025 відкрито провадження у справі, призначено справу до судового розгляду по суті за правилами спрощеного позовного провадження з викликом учасників справи у судове засідання.

Відповідачі подали до суду відзиви на позовну заяву, в яких висловили незгоду із заявленими позовними вимогами та просили залишти позов без розгляду оскільки позивачем пропушено строки звернення до суду.

З`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, дослідивши матеріали, що містяться у справі, суд

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "ПІК ДИСТРИБЬЮШН" зареєстровано як юридична особа 06.11.2014р. в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань зроблено запис № 1521102[телефон приховано].

З 01.12.2014р. Товариство зареєстроване платником податку на додану вартість, індивідуальний податковий номер 394782614068.

Основним видом діяльності позивача за КВЕД є 46.73 - Оптова торгівля деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічним обладнанням.

ТОВ "ПІК ДИСТРИБЬЮШН" за результатами проведення господарської операції з постачання товару на адресу ТОВ «БУДПОСТАЧ-СТСВ» ( ЄДРПОУ 39828667) складено податкові накладні №747 від 08.10.2024р., №151 від 04.10.2024р. та направлено їх на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних.

28.10.2024р. платником податків отримано від ГУ ДПС у Миколаївській області квитанцію про зупинення реєстрації вказаних податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних.

01.11.2024 позивачем направлено на адресу відповідача за вих. №369/24 пояснення, а також копії документів, що підтверджують інформацію, зазначену в податкових накладних реєстрація яких була зупинена.

В поясненнях, було зазначено, що 01.05.2024р. ТОВ «ПІК ДИСТРИБЬЮШН» (Постачальник) та ТОВ «БУДПОСТАЧ-СТСВ», ЄДРПОУ 39828667 (Покупець) було укладено договір постачання №24/180. На виконання умов вищезазначеного договору Постачальник здійснив постачання товару на адресу Покупця про що свідчать видаткові накладні №ПД000009064 від 04.10.2024р. та №9207 від 08.10.2024р. Підтверджує факт постачання товару на адресу Покупця товарно-транспортна накладна від 08.10.2024р. №122/9207, а також акт наданих транспортних послуг від 08.10.2024р. №9207. Покупцем здійснена оплата за поставлений товар згідно платіжних інструкцій від 08.10.2024р. №3048, 31.10.2024р. №3230.

ТОВ "ПІК ДИСТРИБЬЮШН" за результатами проведення господарської операції з постачання товару на адресу ТОВ «БАННЕР-АРТ» (ЄДРПОУ 44506524) складено податкові накладні №115 від 02.10.2024р., №116 від 02.10.2024р., №508 від 11.10.2024р. та направлено їх на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних.

25.10.2024р. платником податків отримано квитанції Відповідача про зупинення реєстрації вказаних податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних.

29.10.2024р. за вих. № 353/24 Позивачем направлено на адресу Відповідача пояснення, а також копії документів, що підтверджують інформацію, зазначену в податкових накладних реєстрація яких була зупинена. В поясненнях, що були направлені Позивачем на адресу Відповідача було зазначено, що 17.04.2024р. ТОВ «ПІК ДИСТРИБЬЮШН» (Постачальник) та ТОВ «БАННЕР-АРТ», ЄДРПОУ 44506524 (Покупець) було укладено договір поставки №24/147.

На виконання умов вищезазначеного договору Постачальник здійснив постачання товару на адресу Покупця про що свідчать видаткові накладні №ПД000009055 від 03.10.2024р., №ПД000009056 від 03.10.2024р., №ПД000009492 від 15.10.2024р.

Покупцем здійснена оплата за поставлений товар згідно платіжної інструкції від 02.10.2024р. №185, 02.10.2024р. №186.

ТОВ "ПІК ДИСТРИБЬЮШН" за результатами проведення господарської операції з постачання товару на адресу ТОВ «СКАНМІКС-ПІВДЕНЬ» (ЄДРПОУ 43021757) складено податкову накладну №791 від 10.10.2024р. та направлено її на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних.

22.10.2024р. платником податків отримано квитанції Відповідача про зупинення реєстрації вказаної податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.

31.10.2024р. позивачем направлено на адресу відповідача пояснення, а також копії документів, що підтверджують інформацію, зазначену в податкові накладні реєстрація якої була зупинена. В поясненнях, було зазначено, що 23.11.2022р. ТОВ «ПІК ДИСТРИБЬЮШН» (Постачальник) та ТОВ «СКАНМІКС-ПІВДЕНЬ», ЄДРПОУ 43021757 (Покупець) було укладено договір поставки №22/122. На виконання умов вищезазначеного договору Постачальник здійснив постачання товару на адресу Покупця про що свідчить видаткова накладна №ПД000009450 від 10.10.2024р. Підтверджує факт постачання товару на адресу Покупця товарно-транспортна накладна від 10.10.2024р. №О1517. Покупцем здійснена оплата за поставлений товар згідно платіжної інструкції від 26.09.2024р. №461.

ТОВ "ПІК ДИСТРИБЬЮШН" за результатами проведення господарської операції з постачання товару на адресу ТОВ «КОРН СИТИ», ЄДРПОУ (44863478) складено податкову накладну №82 від 02.10.2024р. та направлено її на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних.

22.10.2024р. платником податків отримано квитанції відповідача про зупинення реєстрації вказаної податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних. 31.10.2024р. за вих. №368/24 Позивачем направлено на адресу Відповідача пояснення, а також копії документів, що підтверджують інформацію, зазначену в податкові накладні реєстрація якої була зупинена.

В поясненнях, що були направлені Позивачем на адресу Відповідача було зазначено, що 01.10.2024р. ТОВ «ПІК ДИСТРИБЬЮШН» (Постачальник) та ТОВ «КОРН СИТИ», ЄДРПОУ 44863478 (Покупець) було укладено договір поставки №24/331.

На виконання умов вищезазначеного договору Постачальник здійснив постачання товару на адресу Покупця про що свідчить видаткова накладна №ПД000008999 від 02.10.2024р. Покупцем здійснена оплата за поставлений товар згідно платіжної інструкції від 02.10.2024р. №1367.

Підставою для зупинення реєстрації зазначених податкових накладних в ЄРПН стало перебування підприємства в переліку ризикових платників податку від 24.10.2024 року.

За результатами розгляду поданих платником копій документів Комісією ГУ ДПС у Миколаївській області прийнято рішення від 07.11.2024р. №12021886/39478265, №12021885/39478265; від 05.11.2024р. №12009503/39478265, №12009502/39478265; від 31.10.2024р. №11984149/39478265, №11984151/39478265, №11984150/39478265 про відмову в реєстрації податкових накладних в ЄРПН, в цих рішеннях податковий орган обґрунтував підставою: "надання платником копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства". У графі «додаткова інформація» зазначено: відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Відповідно до п. 201.1 ст. 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до п. 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.

Відповідно до вимог п. 201.16 ст. 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Кабінетом Міністрів України прийнято постанову від 11.12.2019 № 1165, якою затверджено: Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; Порядок розгляду скарги щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до п. 4 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок № 1165) у разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі.

Згідно з п. 5 Порядку № 1165 платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку, показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку. Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій.

Відповідно до вимог п. п. 10 та 11 Порядку № 1165 У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:

1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;

2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;

3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів відповідно до Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Мінфіну від 12 грудня 2019 р. № 520.

Відповідно до п. 2, п. 3, п. 4 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в єдиному реєстрі податкових накладних № 520 від 12.12.2019 року (далі - Порядок № 520 рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, приймають комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі територіальних органів ДПС (далі - комісія регіонального рівня).

Комісія регіонального рівня приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі у терміни, визначені пунктом 9 цього Порядку, та надсилає його платнику податку на додану вартість (далі - платник податку) засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог Кодексу та Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» і «;Про електронні довірчі послуги».

У разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.

Пунктом 5 Порядку № 520 визначено перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, а саме:

договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури / інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;

розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством;

інші документи, що підтверджують інформацію, зазначену у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі.

Відповідно до п. 10, 11, 12 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в єдиному реєстрі податкових накладних № 520 від 12.12.2019 року комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:

ненадання / часткового надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, при отриманні Повідомлення

та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі набирає чинності в день прийняття відповідного рішення.

Рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку.

З урахуванням положень наведених норм, комісією регіонального рівня приймається рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі за результатами розгляду інформації та копій документів платника податку. Отже, контролюючий орган має зажадати від платника податку документів та пояснень на спростування наявних у органу ДПС сумнівів, пов`язаних з легальністю його діяльності, вказавши які саме аспекти належить висвітлити платнику податків у своїх поясненнях. Також аналіз наведених правових норм дає підстави для висновку, що рішення комісії контролюючого органу повинно містити чітку і обґрунтовану підставу для відмови в реєстрації податкової накладної.

При цьому, як встановлено судом та не спростовується відповідачами, ТОВ "ПІК ДИСТРИБЬЮШН" після зупинення реєстрації податкових накладних № 747 від 08.10.2024р., № 151 від 04.10.2024р., № 791 від 10.10.2024р., № 82 від 02.10.2024р., № 115 від 02.10.2024р., № 116 від 02.10.2024р., № 508 від 11.10.2024р. подані до контролюючого органу пояснення з відповідними первинним документами щодо наявності підстав реєстрації податкових накладних, реєстрації яких зупинено.

Проте, Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, незважаючи на зазначені повідомлення та додані до нього документи, прийнято оскаржувані рішення щодо відмови в реєстрації податкових накладних.

З тексту спірних рішень вбачається, що вони містять у якості обґрунтування загальне твердження: "надання платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства".

У графі «додаткова інформація» зазначено: відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

При цьому суд зазначає, що оскаржувані рішення не містять жодного обґрунтування відносно того, які саме первинні документи, надані позивачем, складені із порушенням законодавства та в чому саме полягає таке порушення.

Отже, позиція відповідача, зафіксована у спірних рішеннях, щодо надання платником податку копій первинних документів, складених із порушенням законодавства, згідно з п. 201.16 ст. 201 ПК України, Порядком зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1165, Порядком прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 № 520, є необґрунтованою, а в спірних рішеннях не наведено належного мотивування причин відмови у реєстрації податкових накладних накладних № 747 від 08.10.2024р., № 151 від 04.10.2024р., № 791 від 10.10.2024р., № 82 від 02.10.2024р., № 115 від 02.10.2024р., № 116 від 02.10.2024р., № 508 від 11.10.2024р., складених позивачем.

При цьому невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії призводить до його протиправності.

Аналогічний правовий висновок викладено Верховним Судом у постанові від 04.12.2018 у справі № 821/1173/17.

Про дотримання податковим органом вимог обґрунтованості під час прийняття відповідного акта індивідуальної дії свідчитиме належна мотивація його висновку, зокрема зі встановленням обставин, що мають значення для реєстрації податкової накладної, а також за умови посилання на докази, якими такі обставини обґрунтовані, із зазначенням причин їх прийняття чи відхилення.

І навпаки, ненаведення мотивів прийнятих рішень "суб`єктивізує" акт державного органу і не дає змоги суду встановити дійсні підстави та причини, за яких цей орган дійшов саме таких висновків, надати їм правову оцінку, та встановити законність, обґрунтованість, пропорційність прийнятого рішення.

Оскільки відповідач у спірних рішеннях зазначив загальну, неконкретизовану та неоднозначну причину відмови у реєстрації податкових накладних, він прийняв невмотивовані рішення, оскільки їх зміст не дає чіткого розуміння обставин, за яких було прийняте негативне для платника податків рішення. Прийняття негативного для платника податків рішення без зазначення конкретних мотивів дає підстави для висновку про необхідність відновлення порушеного права позивача шляхом скасування рішень про відмову в реєстрації податкових накладних.

Аналогічний правовий висновок викладено Верховним Судом у постанові від 10.04.2020 у справі № 819/330/18.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Частиною 2 ст. 77 КАС України встановлено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

З огляду на викладене, відповідачами не доведено правомірності та обґрунтованості оскаржуваного рішення, а тому, виходячи зі змісту заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та доказів, наявних у матеріалах справи, спірне рішення про відмову в реєстрації податкових накладних № 747 від 08.10.2024р., № 151 від 04.10.2024р., № 791 від 10.10.2024р., № 82 від 02.10.2024р., № 115 від 02.10.2024р., № 116 від 02.10.2024р., № 508 від 11.10.2024р. є необґрунтованими, протиправними та підлягають скасуванню.

Також суд звертає увагу, що відповідно до вимог п. п. 201.1, 201.10 ст. 201 ПК України реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних віднесено до обов`язків платника податку.

У той же час, наведені норми розраховані на відсутність спірних правовідносин, позаяк у випадку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування механізм її подальшої реєстрації в ЄРПН є іншим.

Суд вважає, що у цьому випадку задоволення позовної вимоги щодо зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати податкові накладні № 747 від 08.10.2024р., № 151 від 04.10.2024р., № 791 від 10.10.2024р., № 82 від 02.10.2024р., № 115 від 02.10.2024р., № 116 від 02.10.2024р., № 508 від 11.10.2024р. в Єдиному реєстрі податкових накладних датою їх подання на реєстрацію, є належним способом відновлення порушених прав позивача і дотриманням судом гарантій того, що спір між сторонами буде остаточно вирішений.

Так, реєстрацію в ЄРПН податкової накладної/розрахунку коригування, реєстрацію якої попередньо зупинено, віднесено до повноважень ДПС України.

Як встановлено судом, і не спростовано відповідачами, надані позивачем документи складені з дотриманням вимог законодавства і є достатніми для реєстрації податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних.

Обставин, що унеможливлювали б реєстрацію спірної податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, судом не встановлено.

Відповідно ч. 3 ст. 245 КАС України у разі скасування нормативно-правового або індивідуального акта суд може зобов`язати суб`єкта владних повноважень вчинити необхідні дії з метою відновлення прав, свобод чи інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду.

Таким чином, з метою відновлення прав та інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду, суд робить висновок про необхідність зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати податкові накладні № 747 від 08.10.2024р., № 151 від 04.10.2024р., № 791 від 10.10.2024р., № 82 від 02.10.2024р., № 115 від 02.10.2024р., № 116 від 02.10.2024р., № 508 від 11.10.2024р. складені позивачем, у Єдиному реєстрі податкових накладних датою їх подання на реєстрацію.

За вказаних обставин, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд робить висновок, що позовна заява підлягає задоволенню.

Відповідно до частини першої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Керуючись ст. 2, 19, 139, 241 246, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

1. Позов Товариства з обмеженою відповідальністю "ПІК ДИСТРИБЬЮШН" (вул. Київська, 245/1, к. 12, м. Вознесенськ, Вознесенський район, Миколаївська область, 56501, ідентифікаційний код 39478265) до Державної податкової служби України (Львівська площа, 8, м. Київ 53, 04053, ідентифікаційний код 43005393), Головного управління ДПС у Миколаївській області (вул. Героїв Рятувальників, 6, м. Миколаїв, 54005, ідентифікаційний код 44104027) задовольнити.

2. Визнати протиправними та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Миколаївскій області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такий реєстрації від 07.11.2024р. №12021886/39478265, №12021885/39478265; від 05.11.2024р. №12009503/39478265, №12009502/39478265; від 31.10.2024р. №11984149/39478265, №11984151/39478265, №11984150/39478265.

3 Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, подані Товариством з обмеженою відповідальністю "ПІК ДИСТРИБЬЮШН" податкові накладні № 747 від 08.10.2024р., № 151 від 04.10.2024р., № 791 від 10.10.2024р., № 82 від 02.10.2024р., № 115 від 02.10.2024р., № 116 від 02.10.2024р., № 508 від 11.10.2024р. датою їх фактичного подання на реєстрацію.

4. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України (Львівська площа, 8, м. Київ 53, 04053, ідентифікаційний код 43005393) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ПІК ДИСТРИБЬЮШН" (вул. Київська, 245/1, к. 12, м. Вознесенськ, Вознесенський район, Миколаївська область, 56501, ідентифікаційний код 39478265) судовий збір у сумі 11648,00 грн.

5. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Миколаївській області (вул. Героїв Рятувальників, 6, м. Миколаїв, 54005, ідентифікаційний код 44104027) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ПІК ДИСТРИБЬЮШН" (вул. Київська, 245/1, к. 12, м. Вознесенськ, Вознесенський район, Миколаївська область, 56501, ідентифікаційний код 39478265) судовий збір у сумі 11648,00 грн.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга може бути подана до П`ятого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Суддя В. С. Брагар

Інші рішення у справі

ДатаДокументСуд
08.09.2026 Ухвала № 139599180 Миколаївський окружний адміністративний суд
09.03.2026 Ухвала № 134653324 без тексту Миколаївський окружний адміністративний суд

Стежити за судами компанії

Лист на пошту, щойно в реєстрі зʼявиться нове рішення зі стороною ЄДРПОУ 39828667. Одна компанія щотижня безкоштовно, до 50 компаній щоденно на платному тарифі.

Підключити моніторинг